maltandis
En vän till mig var och besökte Den blå planet idag. Jag bad honom lägga upp lite bilder på vår Facebookgrupp, tror att det blev närmare hundra stycken.
Jag vill åka dit nu, verkar sjukt häftigt. Gå in och kolla om ni gillar fiskar.
Man måste ha ett facebookkonto, och alla administratörer kan lägga till er så ni har access till allt. Glo på bilder, gilla och posta bilder och kommentarer. Det är gratis!
Kajjjan
:SVilken Facebook-grupp? NCS? Hittar inga bilder från Den Blå Planet där. :S
//Kaj
maltandis
Nordiska Ciklidsällskapet - NCS heter gruppen. Just nu 349 medlemmar.
Wilhelm
:´(
DaRe
Hehe.
Du kan nog kolla i alla fall, eller kan man inte det?:
https://www.facebook.com/groups/131670247918/
Nikke
"Du måste logga in för att se sidan." tyvär
DaRe
Aha så funkar det alltså. Det va väl på nåt sånt sätt jag själv skaffade kontot.
affealien
Vet ju var jag vill på semestern i sommar i alla fall :D
Verkar som det finns nått för alla fiskintresserade där. Från Malawi till Amazonas och massa rev.
maltandis
Gråt inte Wilhelm, det blir säkert en artikel på danska Græd ikke Wilhelm, vil det helt sikkert være en artikel i dansk til Ciklidbladet Han tog ca 600 bilder :)
Wilhelm
bra! :p
Hoffa
maltandis
Jag ska nog åka ner och glo lite på onsdag, tar tåget ner till Köpenhamn. Blir hämtad av en vän vid stationen och sen blir det säkert ett hektiskt fiskdygn. Planerar att besöka Den blå planet och några tanganyikanördar i Köpenhamn. Jag väljer tåget för att jag tycker det är tråkigt att åka bil i 150 mil. Tänkte försöka vara lite smart och köpa biljettjerna via Tradera, normalpris ligger på 500-1000 för en enkel resa med snabbtåget. Har sett att biljetterna går för 1-350:- så inträdet och en låda fisk med på hemvägen är redan finansierat :) Kan man köpa en ölpirra/ölkärra i Köpenhamn för frigolitlådan? resan tar drygt 5 timmar med snabbtåget, mot ca 7 med bilen. Tror att det kommer att bli grymt kul
/Jocke
Hoffa
Ska banne mig dit jag med, verkar va ett grymt trevligt ställe
maltandis
I morrn sätter jag mig på tåget, ropade in en biljett på Tradera för 300 kr, det var två auktioner igår kväll som jag bjöd på, var med till 475 på den första, sen gav jag mig. 300 är ju bättre än 475, får nog betala fullpris (ca700) när jag ska hem. Onsdag blir det till att kolla runt hos några tanganyiknördar i Köpenhamn. På torsdag blir det Den blå planet och kanske något mer nördbesök och förmodligen hemresa. Är det fint väder så stannar jag nog till fredag :)
/jocke
Kajjjan
I morrn sätter jag mig på tåget, ropade in en biljett på Tradera för 300 kr, det var två auktioner igår kväll som jag bjöd på, var med till 475 på den första, sen gav jag mig. 300 är ju bättre än 475, får nog betala fullpris (ca700) när jag ska hem. Onsdag blir det till att kolla runt hos några tanganyiknördar i Köpenhamn. På torsdag blir det Den blå planet och kanske något mer nördbesök och förmodligen hemresa. Är det fint väder så stannar jag nog till fredag :)
/jocke
Låter som ett grymt bra upplägg! Känner du till några bra Tanganyika-butiker i Köpenhamn med omnejd eller i Danmark överhuvudtaget? Jag har inte lyckats hitta någon.
Kaj
maltandis
Nää men jag kanske vet det efter 2-3 dagar i Köpenhamn, de senaste fem gångerna jag varit i Köpenhamn så har jag jobbat. Det kanske finns någon dansk eller halvdansk som har bättre koll på butikerna över sundet.
Kajjjan
Ja, kolla med Tanganyika-nördarna där, skulle vara intressant att veta vad de anser vara de bästa inköpsställena.
Själv är jag ju då halvdansk och är mycket i Dammark, dock inte bland folk med såna här böjelser som vi har och jag har inte hittat någon som verkligen är riktigt bra eller ens riktigt intresserad sv Tanganyika. Det är bara Malawi för hela slanten.
Banderad
Nää men jag kanske vet det efter 2-3 dagar i Köpenhamn, de senaste fem gångerna jag varit i Köpenhamn så har jag jobbat. Det kanske finns någon dansk eller halvdansk som har bättre koll på butikerna över sundet.
Jag, Pär och Salmberg var i Köpenhamn på fisksafari för några månader sedan. Vi besökte fem butiker och jag skulle väl inte direkt påstå att någon av dem är särskilt insnöade på Tanganyika, även om det finns ett helt OK utbud i flera butiker. Hur som helst är Neonfisken en upplevelse oavsett vad man håller på med, minst sagt en rejält tilltagen akvariebutik som har fiskar från alla världens hörn känns det som. Men det finns kanske någon affär med Tanganyikainriktning som vi missade?
/Jocke
maltandis
Om två timmar blir det Den blå planet, det finns ingen riktigt bra Tanganyikabutik i Köpenhamn. I går var vi og besökte Carste Thorleif Stabel och Michael Kordon. Jan Hommel som jag bor hos har 8500 liter full med tanganyika.
maltandis
Några tetror ;)
Det var riktigt fint på Den blå planet, rundturen med lite fotografering och ölpaus tog ca tre timmar.
Sitter på tåget hem med en frigolitlåda tanganyika. Skriver lite mer om upplevelsen i morgon.
/Jocke