Charlotte Vi har 7 stycken stora och ljuvliga Cyrtocara moori. Det är åtminstone 1 hane och 4 honor som vi vet. De andra 2 är osäkert...:I frågan är hur man skall få dem att leka? Övriga fiskar i akvariet leker....:P
johho Det brukar komma av sig själv med tiden. Om du inte har någon konstigt medinvånare som verkligen stör dem.
Charlotte Vi har plockat bort de flesta elakingarna därifrån.... De bor i ett 720 liters tillsammans med: Nimbochromis Livingstooni 1 + 1 Aulonocara "fire fish" 1 + 2 Aulonocara hansa baenschi 1 + 1 Otopharynx tetrastigma 1 + 1 Copadichromis azureus 1 + 1 Labidochromis caeruleus (golden) 1 + 1 Placidochromis Jalo Reef 1 + 2 Placidochromis electra 1 + 1
Erik-Osterlund Dom kanske inte får till det för att det är för stökigt i burken? Men som sagt med tiden brukar det ge sig, annars får du ändra på något. Ta bort fisk som stör eller möblera om.
zebrano Det är en lite rörig blandning som sällskap, men det borde inte vara ett hinder. Hur stora är dom? Dom kanske inte är vuxna ännu? Hur ser inredningen ut? Det bör finnas öppna sandområden, helst med ganska fin sand, eftersom dom brukar skyffla runt sand i samband med leken.
Charlotte Jag vet inte om jag skall skratta eller bara sätta mig ner och klia mig i huvudet! I morse var jag undrande och förbryllad över bristen på lek... Fråga här och samtal till Kent i Nol......Efter en dag utefter bohuskusten, kommer vi hem och en av dem tuggar!!!! Håller alla fingrar och tår på att hon behåller dem.
Charlotte Grattis, då var det bara tålamodet som det var "fel" på...;) Ja du, det är inte stort! :) Och nu måste man ju vänta igen :´(
johho Förstår inte problemet. Köpte ganska små 2+3, en vecka i karet och ett vattenbyte så ruvas det :) tror dock de är för små för att klara av yngel just nu :)
Charlotte Förstår inte problemet. Köpte ganska små 2+3, en vecka i karet och ett vattenbyte så ruvas det :) tror dock de är för små för att klara av yngel just nu :) Just därför ställde jag frågan.... för att mina INTE ville göra nåt. Problemet är nog löst nu, varit och köpt mig en gigantisk hane som lever runt med alla flickorna nu. Ser ut att kunna bli många ruvande mödrar.
Charlotte Äntligen Härligt att det tar sig :) Ja, då var dom äntligen här! Första kullen med delfiner :-) Oj oj oj, det var inga små mängder med yngel i det gapet :D. En ny stor och präktig hane löste problemet med de frigida honorna :P
Charlotte De är yttepyttesmå.... får försöka att fota dem när de fastnar på bild :-) Väääldigt många är det iallafall och det är två honor till som blivit charmade av den store killen. Det börjar bli fullt i lägenheten. Har just nu yngel i 8 olika kar... Man kanske skulle öppna fiskvagn :-) fast det skulle ju bli ett väldigt högt kilopris på den fisken*-)
Banderad Grattis! Det är extra kul när det är en art man verkligen har velat få lek på ett tag :) /Jocke
Charlotte Erik ÖGrattis! Vad ska du göra med alla yngel? Ja, du.... hoppas att det går att sälja dem *-) Tänkte väl behålla några honor. De andra två som går och tuggar nu, får väl gå kvar i karet. Annars blir det nog svårt att bli av med så många yngel.