Det lägsta priset jag fått är ca 1200:-. Dvs, 900:- / timma... Hutlöst tycker jag men ok. Är väl tydligen inte billigt att anlita folk.
---------------------------------------------------------------------------
det var väl billigt med lokal antagligen även material ? samt ink moms o försäkring ..... vilken värld bor du i ???
---------------------------------------------------------------------------------
Funderar faktiskt på att prova att limma det själv, dels för att lära mig och dels för att det är roligt att pilla.
--------------------------------------------------------------------------------------------
det har du rätt i egen tid är alltid gratis .... lycka till
..........................................................................................................
En annan fråga jag har som jag inte lyckats tänka ut ännu... När man silikonar rutorna så kommer det ju ut silikon på baksidan. Hur gör man för att det inte skall fästa mot underlaget som glasen står på? :) Antar att det "bara" är att skära bort överflödet sedan?
............................................................................................
limma på brunt täckpapp
.......................................................................................
Gör jobbet på mitt jobb isåfall för då kan jag verkligen läcktesta det ordentligt och slippa ev. vatten i lägenheten :)
......................................................................
dåligt jobb kan bli tråkigt med din försäkring
.............................................................................
Förresten, hur många tuber brukar det gå åt? :)
.........................................................................................................
för oss 1 tub men för lite kladd så räkna med två
Hej
Tack för dina synpunkter och tack för vissa svar.
Du tycker alltså att 1300:- är billigt för max 1½ timmas jobb? Billigt är alltid vad man jämför med. Jag jämför självklart mot antingen ny produkt eller bättre begagnat.
Ett nytt 375L kostar 2095:- helt nytt (dock med aluram). Ca 400:- mer utan aluram.
Betalar ju hellre 2095:- för ett nytt än 1300:- för att sätta ihop ett samt att man måste frakta glaset till dem och sedan även hämta igen.
Dessutom 100% helt repfritt glas :)
Billigt nej, inte mina ögon men det är ju alltid olika uppfattningar folk har så för dig så kan det vara billigt.
Jag älskar att jämför med andra saker och det kan man ju kanske inte göra i detta fallet men jämför priser tex på Service på bilar. Serva bilen på tex Bilia eller en annan firma som lämnar samma garantier på jobbet? Det är extremt stora prisskillnader där. Kanske lite fel att jämföra det på det sättet...
Hur lång försäkring brukar man få på nya fogar? 12-24 månader? Har faktiskt aldrig frågat om just den frågan om jag skall vara ärlig. Känns lite som att det är skit samma för får man en vattenläcka så är det antingen glasfirman som får stå för det? eller en självrisk på ca 2000:-. Men visst, självrisken är ändå mycket pengar men har olyckan hänt så tror jag inte man oroar sig för om man vill betala självrisk eller lasta över ansvaret på firman?
Jag vet inte, har aldrig vart med om det och hoppas verkligen att slippa. Det är bara mina tankar jag kladdar ner nu så allt är säkert inte igenomtänkt så ni är välkomna att skriva det ni kommer på. Kladda bara inte ner tråden allt för mycket som jag nu gjort med detta långa inlägg :)
2 tuber lät faktiskt väldigt lite, så kanske väljer att både köpa nytt och att prova limma ihop akvariet. Har både plats och tid att låta det stå på jobbet uppfyllt en stund. Är ändå några månader kvar innan akvariet skall vara igång så tid finns :)