Bobtail Hej.. Dette forum mangler en billedtråd for victoria-cichlider. Håber i vil vise frem, hvilke fisk i har gående derhjemme. :)
HaE Härliga färger på dessa skönheter! Roligt att se firrar med en hel del grönt på kroppen. En färg som till stor del saknas i dom andra två Östafrikanska sjöarna.
maltandis Det finns en kille i NCS styrelse som har bra koll på Victoriaciklider, men han har nyligen blivit pappa och har kanske inte tid att lägga ut bilder. Albin Ekenberg heter han. Ser att han läst tråden, så reflektioner kommer nog.
maltandis Mange tak... En skam at flere ikke deltager, og viser os deres fisk. Jag håller med dig Kim !
imported Neochromis omnicareuleus, Makobe Island OB Jag är osäker på könet på fisken den har munruvat men uppträder nu på gamla dagar mer som en hane.
maltandis Neochromis omnicareuleus, Makobe Island OB Jag är osäker på könet på fisken den har munruvat men uppträder nu på gamla dagar mer som en hane. Snygg
Bobtail Neochromis omnicareuleus, Makobe Island OB Jag är osäker på könet på fisken den har munruvat men uppträder nu på gamla dagar mer som en hane. Nice colors on your piebald Albin. :) 4842948430
Bobtail Billeder jeg har taget i Tyskland og Schweiz. 51758517595176051761517625176351764517655176651767517685176951770517715177251773
Bobtail The last three photo's in #12 are taken at dr. Ole Seehausens freshwater institute in Switzerland.- it was cool meeting the man, who is responsible for capturing most of the victorian species, that we today have in the aquarium hobby. :-)
Bobtail Kul att få se bilden på den omtalade WB melanopterus:en Yes this male i photographed at Marco's place - But at EAWAG they had many piebald melanopterus. This variant they caught i Lake Victoria in 2010.