Blir fint detta. Se bara till att inte köpa något du känner dig 100%ig med, men nu vet du ju redan vilket troffe-sort du vill ha och har dessutom en grupp på gång.
[/quote
]Ja, nödköp, dvs köp gjorda i brist på annat kan bli väldigt fel. Kan ju bli väldigt bra med i och för sig, men min erfarenhet är att jag inte blivit riktigt nöjd i längden vid sådana köp. Men det är lättare sagt än gjort ibland att hålla sig kallsinnig till vad som erbjuds.:I Men du är ju ingen nybörjare affealien och vet det lika bra som jag.
Ser fram emot att följa den vidare utvecklingen av det här karet!
//Kaj
Ja Troffarna var det 2st varianter det stod emellan men när jag fick bra pris på en grupp den ena sorten så gjorde det valet enklare. :)
Annars så tror jag att jag kommer stryka Altolamprologus i förmån för mindre snäcklekare. Mestadels för att mer kunna styra var i akvariet de håller till eftersom jag har begränsat utrymme. Risken med Altosar är ju att de vill bo mellan stenarna i stenröset och inte i snäckor och då kommer alla fiskar hålla till på samma ställe vilket jag inte vill riskera. Så i stället blir det Lamprologus multifasciatus , Similis eller Telmatochromis med tanke på att de lever i större grupper och inte utspritt så då kan jag med hjälp av snäckor bestämma var dessa fiskar ska uppehålla sig, hoppas jag i alla fall.
Hästnosarna är jag däremot lite vilsen, fick höra att vissa arter ska vara mer aggressiva mot varandra än andra och då kommer ju fårgan, vilken är snällast och vilken ska man satsa på?