Ja, den är en del av konstruktionen. Det är en bänk till Juwel Rio 240. En ram är nästan uteslutet så det försämrar utseendet väldigt mycket. Hade det inte vart en matchande bänk till så hade jag ju byggt en ny bänk till detta karet också men men.
Däremot 6st fötter att shimsa med vore ju mycket snyggare då man aldrig ens ser fötterna :)
Dock blir det svårt att veta hur man skall tillverka dem så det är olika nivåer på alla 6 fötterna, det blir ett heldagsjobb men blir troligen kanon.
Jag har ett Juwel 450 med 8 st. plastfötter som inte heller är ställbara (idiotiskt nog) som står på ett
parkettgolv som är allt annat än plant. Men jag har löst det på följande sätt:
Jag shimsade in fötterna med "spackelremsor" (bygghandelsvara), jag vek remsan till en fyrkant
tills rätt nivå/tjocklek och stack under respektive fot. Efter detta shimsade jag in 2 trälister längs
hela skivans djup (front till baksida) emellan varje fot, även där använde jag remsor under listerna.
Jag knackade in listerna lite försiktigt med en hammare. Och det har stått så nu i 6 månader utan att
det har ändrat sig något. Nackdelen är att lister och remsor syns lite under möbeln, men det ska jag
lösa i höst/vinter med att såga ut en list som följer möbeln och lackera den i möbelns färg. Tanken är
att listen skjuts in under möbeln så det ser ut som allt är integrerat.