johho Härligt, gött att få hjälp med att sätta i bakgrunden direkt ;) Vilken blev det nu igen? Sumatra, rockzolid.
Repen1 Det brukar inte sluta där. -74 fick jag mitt första kar, kittad stålram rödlackad på 45L nu är man uppe i över 2000L o är fortfarande inte nöjd,utan tänk om man hade större plats. Mille
johho Ställningen är nästan klar. Ska tejpa fast lite liggunderlag längst med ramen att ha mellan karet och ställningen. På fredag kommer karet, hoppas verkligen att det kommer fram i helt skick. Men flyttfirman har ju försäkring så de får stå för alla kostnader om det är trasigt. Men är ändå skitnervös. Sen till helgen blir det att installera lite försiktigt, kolla så det är tätt och börja leta stenar i naturen.
affealien Ska bli roligt att se denna skapelse. Helt klart intressant tråd att följa även om inte riftwally är min kopp te. :)
Joakim-Birgersson 70 cm djup och RockZolid Sumatra måste ge en enorm djup känsla. Bilder på fredag hoppas vi!
Ruined-Soul Känns som att detta kar kommer bli en dröm och kommer sannerligen att inspirera fler folk till nya projekt!
johho Nu är ställningen vattenpassad så gott det går. Så får man passa om sedan när karet är på plats också med lite vikt på den.
johho Vattenfyllt, så nu ska det få stå i tills på söndag. Då ska jag tömma igen och börja med inredning och installation av pumpen och sånt. Imorgon är det ju GCG-auktion!
johho Spännande. Tror du att du hittar något på auktionen ? Kommer inte hitta något till tanganyikan. Men kanske till ett annat projekt.
johho Hittade lite växter, men inga rötter som jag letade efter efter :( Idag så har jag burit sten i trappen hela dagen. Jäklar vad sten är tungt, så himla onödigt!
FrePGun Hittade lite växter, men inga rötter som jag letade efter efter :( Idag så har jag burit sten i trappen hela dagen. Jäklar vad sten är tungt, så himla onödigt! Inte om dom kommer från Rockzolide... ;)