Ruined-Soul Känns som att detta kar kommer bli en dröm och kommer sannerligen att inspirera fler folk till nya projekt!
johho Nu är ställningen vattenpassad så gott det går. Så får man passa om sedan när karet är på plats också med lite vikt på den.
johho Vattenfyllt, så nu ska det få stå i tills på söndag. Då ska jag tömma igen och börja med inredning och installation av pumpen och sånt. Imorgon är det ju GCG-auktion!
johho Spännande. Tror du att du hittar något på auktionen ? Kommer inte hitta något till tanganyikan. Men kanske till ett annat projekt.
johho Hittade lite växter, men inga rötter som jag letade efter efter :( Idag så har jag burit sten i trappen hela dagen. Jäklar vad sten är tungt, så himla onödigt!
FrePGun Hittade lite växter, men inga rötter som jag letade efter efter :( Idag så har jag burit sten i trappen hela dagen. Jäklar vad sten är tungt, så himla onödigt! Inte om dom kommer från Rockzolide... ;)
johho Nu är bottenlagret av stenar lagt iaf. Ser helt okej ut, så jag vet inte om jag kommer bygga på med flera lager eller inte. Det återstår att se, men det är inte bråttom med det.
johho Hittade en säck på djurmagasinet här i Borås så nu ska egentligen bara dammet lägga sig så är det redo att ta emot fiskarna.
johho Just nu kör jag på den miljövänliga reningen. Har slangen från duschen ned i ena ändan av karet och i andra ändan så tömmer jag det. Har stått så ett tag nu och det hjälper verkligen :) Senast onsdag borde jag kunna börja föra över fiskar. Jag hoppas verkligen det iaf!
johho Kikade in i karet imorse och att säga att det är kristallklart är ju fel, men man ser iaf bakgrunden utan problem :) Så efter jobbet ska jag bara kolla så tempen är okej så kommer det första testpiloterna få hoppa över. Det är synodotisen som får ta smällen om något är fel :)