jo, jag tycker nog likadant. Har lyckats minska min önskelista lite, lagt till och dragit ifrån. Så just nu ser det ut så här...Cyrtocara moorii , Metriaclima esthreae, Pseudotropheus demasoni , Aulonocara röd rubin eller Aulonocara stuartgranti Nami Tumbu, Chilotilapia rhoadesii .
Guiden har jag läst igenom och försöker hinna med att läsa så mycket jag hinner här på forumet då det finns så mycket kunskap samlat här.
Jag får bygga upp antalet arter med en i taget tills jag känner att nu blir det soppa. Vad tror du om det? Kan det bli problem om en art redan etablerat sig i karet och man fyller på med en ny art, är det bättre att köpa flera arter först och sen öka på antalet individer i resp. art?
Demasoni kan som sagt vara en knepig firre. Speciellt då din burk är så pass stor (ibland är större inte bättre :)). Det är ju tråkigt om starten av din "malawikarriär" innebär död och förintelse :P
Ett bättre alternativ skulle vara Saulosi om du nu har fastnat för blå fisk med svarta ränder. Iofs har dom gula honor men det behöver ju knappast vara en nackdel.
En bra grej är ju att välja fiskar med olika storlekar, som t ex Mooriin som blir lite större. Det ger en annan dimension i burken, och du har ju rätt burk för lite större fisk.
Och ja, det finns hur många som helst som man vill ha. Men jag lovar att det är värt att hejda sig och välja färre arter. Fisksoppa blir väldigt sällan snyggt eller intressant att titta på. Skaffa fler burkar om det nu är så att du inte kan bestämma dig :)