Repen1 I fredags så kom äntligen sumbun på plats i mitt kar. 2+2 går tillsammans med Julidochromis dickfeldi "moliro" i ett 100.liters. De är mycket små, 2 till 2.5 cm, så kommer nog ta ett tag innan de blir fullt vuxna. Men så himla kul att ha en fisk man väntat i ganska många år på och nu äntligen fått på plats. Grattis "johho"
johho Eller så har du flera snäckor i ditt vanliga kar, så kommer de välja en så kan du ta ut resten :)
FrePGun Eller så har du flera snäckor i ditt vanliga kar, så kommer de välja en så kan du ta ut resten :) Ha fast det är även fullt utav Multisar. Och tanken är att jag ska placera ut dom i ett specielt hörn...
FrePGun Två bilder på mina nyinförskaffade Altolamprologus sp. "compressiceps shell" Dom är ju sjukt charmiga. Tror du att ett par hade kunnat konkurrera med Multisar om en snäcka och lite bottenyta?
johho Dom är ju sjukt charmiga. Tror du att ett par hade kunnat konkurrera med Multisar om en snäcka och lite bottenyta? Kanske ett vuxet par, men inte de små som var i Nol nu.
johho Jag gillar hur deras haka liksom går nedanför kroppen. De strre varianterna har inte den linjen riktigt. Hemma i mitt kar har en av hanarna grävt en sån jäkla grop med en snäcka som ligger längst ned i botten. Får hoppas han får till det med nån av kvinnorna, och att han väljer rätt kvinna och inte hoppar på en av alla calvusar som går i karet :)