ok,är det akvariekällaren i Örebro du menar?varit där ett par ggr men inte sett just denna men dom har stort utbud av akvarium fiskar faktiskt,kan ju höra med han här i arboga nu när jag med er hjälp hittat arten:-D bra folk på detta forum:-)
nja jag vet inte så mycket om Shiranus heller annat än att dom blir stora,fick mina i ett byte mot några juvel ciklid yngel,fast jo dom gräver ut hela polarens kar och han har inte haft många växter som klarat sig planterade någon längre stund.Just nu går dom i ett 154L men dom är bara 5-6cm än så länge..jag har även ett 200L igång men tanken är sälja iväg 154L och skaffa 6-700 liter men känns lite onödigt just nu när ska flytta om inte ens en månad att starta upp något..men jag kommer behålla max en hane och två honor av shiranusen för kommer bli trångtg med flera.men verkar inte som det är någon fisk heller som det är någon efterfrågan på..bara som mat:-P
det var det jag hade på känn och gissade,därför som jag håller Shiranus och
taeniolatus åtskilda för polarens Shiranus lekte när honorna bara var 6-7cm och hanen typ dubbla(ungefär som min teaniolatus).