Pettap Tomten var snäll och kom tidigt i år. Sanden kom i morse så om allt går enligt plan börjar uppfylningen på söndag :P Jag fick stuva säckarna i hela bilen, blev lite tungt med 500kg i bagaget :)
Micke-Jarhl 500kg bär respekt med sig hehe du har väl en rejäl bil? Ditt akvarium är årets grej på DIY följer det med stort intresse blir en spännande dag för er på söndag lycka till med allt och Godjul!
soren-svangren Alltid bra med sand i bilen vintertid! fan vad duktig du är . Hoppas allt går bra nu. mvh sören i årsta
Pierre_N Ser ut att bli hur bra som helst det här, en fråga bara, varför har du så lite filtermaterial i en så stor låda?
Pettap Ser ut att bli hur bra som helst det här, en fråga bara, varför har du så lite filtermaterial i en så stor låda? Det är bara ett förfilter med 2 m2 filtermatta , alla pumparna tar upp halva baljan. Jag har 120 liter moving bed filter i andra änden av akvariet. Tror det räcker. Det är väl som att ha ca 10 st fx5:or ungefär.
Pettap Blev de nå vatten idag Peter?! I dag har det tvättats sand. Det gick bara åt 9st säckar, det blev ca 10cm sand. Nu håller jag på att fylla upp :P gick riktigt bra med att tvätta sanden i tombola
Mreque Plantering av lite grönsaker Vad är fisken med Rödrutig stjärtfena för art? =D Ser lyxigt ut! bra jobbat.
_AquA_ Riktigt snyggt!!!! Gillar smältningen mellan sten och bakgrund! Hade varit snyggt med någon cryptocoryne var. balansae eller jättevallisneria i mitten planterad bland stenarna
mbitton Plantering av lite grönsaker Måste säga att jag har väntat på mer bilder! Beundransvärd bra början.. Det kommer bli så jäkla snyggt!!
FrePGun Ursäkta bild 316 :( 1/2 fyllt :P Mäktigt!!! I med STORA rötter och 50 scalarer!!! Haha nädå kommer ett grymt Tanganyika kar!
Mreque Mäktigt!!! I med STORA rötter och 50 scalarer!!! Haha nädå kommer ett grymt Tanganyika kar! Inte rosa grus, plastväxter och "Skeppsvrak". Och sist men inte minst en tvåtusen kampfiskar ( Hanar endast självklart ) . En syn som lär vara värt vart enda öre!
Mats-Bryzell Wow! Det här är en projekttråd som jag verkligen följer med stort intresse! Karet och hela arbetet med allt runt omkring är så fantastiskt mäktigt. Oerhört spännande att se bilder på detta i nuläget, och ännu mer intressant lär det bli! :)