jozi81
Nyare bilder
110% Deamon.
tegner
Mina/alfs/davidl's är solklara daemon ivarjefall. Kommer film imorgon
DavidL
Mina ligger och trycker lite så svårt att se men borde ju vara det då era har prickar. Tycker mig se bleka fläckar på dem.
kajp
Alla kom i samma låda. Jag har haft alla ensamma i samma kar. När jag packade var bara tanken några lite mindre o några lite större i varje påse. Men visst bifångster finns ser det bland tetrorna o corydorasen. Men alla exportörer är inte akvarister eller fotografer :DSamtidigt som jag gärna tar en chansning :) Typ vad är detta en SA tropheus ?? 47019 O denna vet i fan vad det är men snygg
http://i213.photobucket.com/albums/cc195/kajpersson/1080994_10151753656164153_1688570081_n_zps9529b591.jpg
DaRe
Tror på Crenicara. Sista bilden i alla fall, kanske?
Erik-Ahlander
Nu har alla utom de två största blivit daemoner. Vi får se imorgon hur dom ser ut...
Kajs första bild var ju lattjo! Kanske Crenicara, fast mera Hypsophrys nematopus till formen, men det ljusa i ryggfenan stämmer ju inte alls. Bild två håller jag med David: Crenicara punctulatum !
EDIT Varför länkar inte den senare till artregistret???
Edit, Dare: Vi hade stavfel i artregistret. Kollat med fishbase och nu har jag korrat.
Repen1
Har följt denna tråden med spänning, skönt att allt ordnade upp sej, o att alla fiskar överlevde transporten. Hade det varit mina fiskar hade jag nog rivit bussgods i väntan. Mille
Mikael-W
Jepp, himla spännande tråd att följa med, trots att den ligger utanför mitt intresseområde.
Och ska bli spännande att få veta vilken ny art Eriks två största tillhör ;)
(En kompis skulle en gång köpa daemon hos en importör. När han studerade karet noga upptäckte han att det bland demonerna gick ett halvdussin med tre sidofläckar i stället för två. Alltså Satanoperca acuticeps . Nu vet ju inte jag om acuticeps är "sällsyntare" än daemon, men han var jätteglad. Kul med överraskningsfynd.)
DaRe
Erik, du tror inte det kan vara: Crenicara latruncularium
Det var vad jag trodde pga av rödheten i fenorna. Det är väl iofs inte det som avgör kan jag tänka.
DaRe
Jag ska se i helgen då mina färgar ut, är det
Satanoperca acuticeps vore det jättekul för min del, snygga som attans med sin höga ryggfena. Dock kanske inte fullt så färgrik iofs.
affealien
Satanoperca acuticeps ska väll ha 3 fläckar på korppen och en på fenan medan daemon har 2 på kroppen och en på fenan så de vi har är nog daemon tror jag.
Crenicichla
Helt rätt och Satanoperca acuticeps har bara en sidofläck å en på stjärtfenan... skulle va mkt förvånad om de finns ngn annan art än Daemon med 2 sidofläckar å en fläck på stjärten =)
Satanoperca acuticeps ska väll ha 3 fläckar på korppen och en på fenan medan daemon har 2 på kroppen och en på fenan så de vi har är nog daemon tror jag.
affealien
Har ju inte hunnit se mina fiskar ännu men bilderna på DaRes visar ju ganska tydligt att de har 2 prickar på kroppen och en på stjärtfenan.
DaRe
Hur ser era ut. In med bilder!
affealien
Både Fredrik och David är foto nördar så förstår inte vad problemet är. :)
Jag vill ju också se mina fiskar.
Mikael-W
Crenicichla: Satanoperca acuticeps har 3 fläckar (och en på stjärtroten), den som har en + en heter Satanoperca lilith (om jag inte minns fel).
Sent from my Nokia 920 using Board Express
tegner
Både Fredrik och David är foto nördar så förstår inte vad problemet är. :)
Jag vill ju också se mina fiskar.
Fiskfoto är inte min starka sida haha :) men det kommer!
tegner
affealien
Gissar att det är en av de större, alltså en av mina, fiskar i gruppen?
Såg riktigt fin ut.
tegner
Japp det är en av mina största, dina syns inte så mycket dom är så små förstår du ;)