maltandis Grävde en damm under min semester. Har köpt 30 Koi för att ha ett större urval när det är dags att bestämma vilka 7-10 som ska få vara kvar. Kostnad runt 10000 och lite svett .
Erik-Osterlund Snyggt Jocke! Hur stor är "liten damm"? Är det duk eller har du gjutit och grejat? Du kanske har koll på det redan men det finns en kul sida som heter koigalen. Massa projekt och info om koi.
Thomas Snyggt. Har vänner som förvarar sina guldklimpar i ibc behållare på pall. står fint uppradade i garaget med luftsten över vintern.
maltandis Tack Thomas, har en granne som ska fixa en sån till mig, räcker nog med en första vintern. Får kapa den på höjden för att få in den i källaren.
Goran-A Sunt med lite avkopplande trädgårdsarbete under semestern Jocke :D Det blev ju väldigt lyckat ........gillar spec att du anv rejält stora stenar som passar bra till din damm. Här har du fått en riktig myshörna att sitta och fika vid. Mvh Göran
maltandis Göran Å;911842Sunt med lite avkopplande trädgårdsarbete under semestern Jocke :D Det blev ju väldigt lyckat ........gillar spec att du anv rejält stora stenar som passar bra till din damm. Här har du fått en riktig myshörna att sitta och fika vid. Mvh Göran Tack Göran :) Tack för alla tips under resan också, Elin ska väl plantera lite växter runt dammen så småningom. /Jocke
ThomasK Verkligen ett fint dammbygge Jag gillar när stenpartierna hänger över själva dammen som du gjort, det får en härlig känsla av djup på något sätt, kanonsnyggt.
DaRe Jag har sett det live och det är ett härligt prolande. Mina kids vill nu ha eget. Tack Maltandis!! :yuush_40:
maltandis Jag har sett det live och det är ett härligt prolande. Mina kids vill nu ha eget. Tack Maltandis!! :yuush_40: Bara att börja gräva :) Hehe Tack ThomasK och johho :) /J
Repen1 Det blev väldigt snyggt. Vågar inte visa detta för frugan, hon har tjatat på mej om en damm i flera år, får hon se denna så är det kört för mej. Mille
maltandis Det blev väldigt snyggt. Vågar inte visa detta för frugan, hon har tjatat på mej om en damm i flera år, får hon se denna så är det kört för mej. Mille Tack! Fegis, ni får komma förbi och fika om ni far förbi :) /J