DaRe Ophthalmotilapia ventralis , kambwimba (orange cap) 47288 47289 De gillar att beta på stenarna de med, men jag är alltid ett snäpp för sen för att få med det på kort. 47290 47291 47292 En till leleupi: 47293
ChristianAlfredsson Jättesnygga ventralisar. Har haft dem med Troffar en gång för länge länge sedan och de var tuffa rackare.
DaRe En hanne har byggt en liten krater på 15-20 cm i diameter och håller undan lite fisk från den. Han visar upp sig lite för någon av honorna också. Dock en annan hane som visar upp lite orange på huvudet. När han kaxar upp sig som mest svartnar huvudet rätt ordentligt och skapar en riktigt skarp kontrast mot resten av kroppen. Jag har 3+3st Helnöjd än så länge!
Doktor-T Aaaaah! Bra jobbat DARE! Jag gillar ditt fiskval, du verkar vara en sund person :-D Ventralisarna ser så goa ut när dom suger upp fin sand i munnen och letar efter något ätbart Munnen blir lite som en kort snabel. Hade 3+3 första gågen i jag köpte och det funka bra. Ser egentligen ingen anledning att ha fler honor än hanar då dom nästan är lika aggro. Dessutom ska flera hanar är så mkt mer färgglada. Skulle du få aggressionsbekymmerså är det bara att släppa i ett gäng Pemba till som är minnst lika stora som Ventralisarna.
tomsand Ophthalmotilapia ventralis kambwimba Ophthalmotilapia ventralis , kambwimba (orange cap) 47288 47289 De gillar att beta på stenarna de med, men jag är alltid ett snäpp för sen för att få med det på kort. 47290 47291 47292 En till leleupi: 47293 Riktigt snygga ventralis och bra bilder.
Goran-A Mycket vackra fiskar :D Förstår om du känner dig nöjd. Nu vill vi se en helbild på karet... Ang överföring av bilder så är det en kortläsare som gäller...Om din dator har usb som stöder 3.0 så köp en sådan. Köpte en ny härom dagen för 3.0 Usb och Raw filerna bara flög med blixtens hastighet in i datorn....ingen mera kabel överföring här mer. /Göran
Repen1 Lite svårt att se på kort just i sanden, men det ser ut som han byggt en fin "bower" i mitten på karet.Mille
Goran-A Ser väldigt trevligt ut David En liten undran vilket mått har ditt kar (tror inte jag sett det tidigare) /Göran
Pettap Helkaret. Försökte ta nåt kort på ventralis med hans bo. Kul att du kom över från den mörka sidan :) Det börjar se riktigt bra ut. //Peter