DaRe Ja, det kanske vore kul att dra upp den rommen, jag har haft dem sedan 2009 utan lek, fast jag tror de lekt men malar varit framme och käkat. Jag har ett gäng VF delphax också som jag vill ska leka.
Pabbe Gör det. Sterbai betalar sig ju lite bättre. Jag drog upp en annan corydoras. Lättsålda. Ett rakblad och en finmaskig håv. Det var ganska enkelt.
DaRe Och ja det går yngel i 280 litersburken. O. Ventrails, Kambwimba på 3 cm. Men visst måste 77 romkorn vara mycket för så små firrar?
Pabbe Det låter mycket. Kanske en hane lekt an två honor? Jag har ingen större erfarenhet. Drygt trettio blev det när mina corydoras lekt.
DaRe Gör det. Sterbai betalar sig ju lite bättre. Jag drog upp en annan corydoras. Lättsålda. Ett rakblad och en finmaskig håv. Det var ganska enkelt. Jag ska ta och testa detta.
DaRe Desto sämre går det med mina diskus!! Sorgligt sorgligt men tre har dött. Kom aldrig igång och åt. Övriga trivdes inte heller så jag sålde dem. Innan jag testar diskus igen ska jag gå igenom akvariet ordentligt för att se vad problemet kan vara?? Tips på bra tester jag borde skaffa? Jag har golvbrunn och framtaget vatten så något automatiskt vattenbytessystem vore ju kul. Tips? Kolfilter på inkommande vatten?
DaRe Har skaffat ett spännande par F1 Nannachromis sp. "sourourou". Bilder kommer. Fotade lite igår, men de ska föras över också. Har lekt och snacka om att honan är pissed. Jagar gärna hanen 2 meter, till andra sidan karet. Jordätare börjar färga ut, men är små. Växer långsamt.
Uffe-Lindstrom Tips till automatiskt vattenbyte Jag har tänk ha automatiskt vattenbyte i min akvarieställning med 6 st 150 liters burkar. Köpte den här lösningen som verkar riktigt prisvärd. Just att det finns timer-styrning ökar ju möjligheterna. Här ser man vad som ingår... http://www.hozelock.se/bevattning/automatisk-bevattning/kompletta-set/Bevattningsset-Auto-20-28-2756.html och här köpte jag det... http://www.willabgarden.se/produkt/vaxthustillbehor/vaxthus-bevattning-och-godning/aut-bevattning-hozelock-med-timer.aspx Annars brukar ju automatiskt vattenbyte bli ganska dyra hisiorier. Desto sämre går det med mina diskus!! Sorgligt sorgligt men tre har dött. Kom aldrig igång och åt. Övriga trivdes inte heller så jag sålde dem. Innan jag testar diskus igen ska jag gå igenom akvariet ordentligt för att se vad problemet kan vara?? Tips på bra tester jag borde skaffa? Jag har golvbrunn och framtaget vatten så något automatiskt vattenbytessystem vore ju kul. Tips? Kolfilter på inkommande vatten?
DaRe Tackar, får ta och klura på det lite mer. Lite bilder. Corydoras panda, har haft dessa i 5 år så de verkar leva länge. 5130151302
DaRe Osså lite bilder på Satanoperca deamon. De växer långsamt, den största är 8-9 cm. Sedan är det 2 som är på 5 cm max, möjligen honor. De har färgat ut lite i alla fall. 513035130451305513065130751308
DaRe Nannacara sp. "sourourou" , hona som vaktar ägg. Pissed off så det räcker. Hannen håller till i andra änden av karet. 513205132151322513235132451325
DaRe Hannen till Nannacara sp. "sourourou" : 51326513275132851329513305133151332 Parbilder är nästan omöjliga då honan skrämmer bort hannen och han håller till i andra änden, ibland närmar han sig henne och skakar på kroppen på 60cms avstånd :D Närmare är han för feg för. Jag hoppas det blir yngel, då planerar jag att dra upp ett gäng. Snygga tycker jag.
Uffe-Lindstrom Wow, vilka snyggingar!! Alla Nannacara-arternas honor är väl tjejer man inte skulle vilja slå sina påsar ihop med när det lagt egg B( Vart fick du tag i dessa skönheter? Hoppas du får massa yngel också :D