Crenicichla Ser snyggt ut! Förhoppningsvis så håller de sig lugna och fina =) Ok, detta var ett rent impulsköp, brukar inte göra några sådana direkt med kunde inte bara låta bli :I läste mig till när jag var i affären att de var något aggressivare under leken. Jag har mycket gömställen och ett stenröse där de inte kommer in men dit Apistogramman kommer in. Karet är bara ett 220liters men en god vän och de i affären så skulle det inte vara några problem då de är ensamma och inga artfränder i karet de går med några corydoras och tetror och 1+2 apistosar. Märker jag sen att inredningen inte passar eller att de gräver upp för mycket så får jag helt enkelt ändra eller hitta på en lösning då. Så här ser karet ut idag.
PiaJo Fick en trevlig syn och överraskning när jag kom hem idag, en stor romkaka håller på att läggas :D för mig är det lite speciellt för jag brukar inte se detta då detta är första gången med art som lägger rom "öppet" :)
PiaJo Nu hålls tummarna för att de klarar sig trots diverse andra hungriga fiskar :P hade varit kul att se lite yngelvård men om det blir som vissa säger så kommer de att vara som kaniner och då blir det säkerligen fler gånger..
PiaJo Grattis, om några dagar lär du onekligen märka om fiskkombinationen fungerar. /Jocke Av säker källa så finns rommen kvar fortfarande :D Sonen blev nedskickad i tvättstugan för att kolla läget så fort han slängde benen över sängkanten för en stund sen..:)
PiaJo Jajamän, nu har det hänt grejer minsann :D Stora fina fettmärken finns på rutan efter min panna då jag mer eller mindre satt och stirrade in i karet igår kväll :PÄggen höll på att kläckas igår, det sprattlade och hade sig så de flyttade sprattlarna till en grop så nu hoppas jag få se lite mer ikväll, får nog ta mig en ordentlig "sittning" framför karet ikväll, fredagsmys på högsta nivå :D
DaRe Jajamän, nu har det hänt grejer minsann :D Stora fina fettmärken finns på rutan efter min panna då jag mer eller mindre satt och stirrade in i karet igår kväll :PÄggen höll på att kläckas igår, det sprattlade och hade sig så de flyttade sprattlarna till en grop så nu hoppas jag få se lite mer ikväll, får nog ta mig en ordentlig "sittning" framför karet ikväll, fredagsmys på högsta nivå :D Kul att du njuter av hobbyn, det är väl meningen har jag hört :)
PiaJo En liten film och lite bilder kanske ;) /Jocke [/quote ]Kul att du njuter av hobbyn, det är väl meningen har jag hört :) lite bilder på föräldrarna blev det bara, sprattlarna hålls gömda för nyfiken Pia :P