Ruined-Soul Har 6 st VF Altum Scalarer som just nu går i mitt 720 kar (200x60x60) och har precis skaffat mig ett Juwel Rio 400 (450 liter). Vet att Altumen kräver 60cm i höjd och Rio't är 57cm högt. Vad händer om jag slänger i dom i Rio't? Varför jag frågar är för att jag kommer att hem Uaru yngel om 1-2 veckor och dom kommer att behöva större så småningom. Tar gärna emot feedback gällande mina funderingar :).
Ruined-Soul Jo... ju högre desto bättre! Hade ett 80 högt kar en gång i tiden men körde Disko-Diskus i det då. Kan hända att dom får vandra vidare så småningom då jag saknar lek beteende som resulterar i lek. Riktigt fina djur... därav har jag dom ett tag till :D
Ruined-Soul Borde ju inte vara större skillnad tycker man nä :D By the way nu när vi ändå snackar Altum. Idag går dom med Citrontetror men funderar på att skaffa Rödmunstetror eller Kardinalstetror. Vet att kardinalerna blir dyr mat men kan Rödmunstetror klara sig tro?
cichlids4fun Men 60 eller 57 kan väl inte vara så betydelsefullt jag kan ju minnas fel men jag har för mig att vattenhöjden i rio inte är 57 utan karet sen är ju vattennivån säkert 7-8cm lägre
Ruined-Soul Det blir nog så småningom att Altumen kommer att få gå i Riot då tanken är att 720 ska övergå i stora SA ciklider. Hur länge växer en Altum? Mina är max 2,5 år
Ruined-Soul Här har du en dålig mobilbild på Altumen. Systemkameran är full och kommer att ta bättrebilder när jag hinner :D 48247
Mreque Skulle vilja säga att dom kommer klara sig fint med större SA ciklider då dem är STORA SA ciklider själva =D