Fint litet kar, och fina fiskar som vi nu får se riktigt fina bilder på. Tack för att du delar med dig, ett kul projekt jag följt
Anders i[/quote
]Ett intressant akvarie med bra fisksammansättning som med tiden kommer bli ännu häftigare.
Denna balja är ett bra exempel på att det går att göra "mycket akvarie med få liter"
Bra jobbat!
[/quote
]Toppenbilder på toppenfiskar!
Tack allihop! Är väldigt nöjd med hela akvariet, har varit ett roligt och lärorik sätt att ge sig in i en helt ny världsdel och biotop.
Kommer att återlämma en av snäcklekarna som inte blir insläppt i gruppen samt två utav Tanganyika killina för dom tar lite för mycket plats och härjar något fruktansvärt i jämnförelse med de andra arterna. (påminner extremt mycket om ett gäng Congo tetror till sättet). Men efter de skall jag nog ha hittat den balans jag är ute efter.
Har även efterlyst ett mindre ytterfilter typ eheim 2011 eller 2013 på köp och säljen. Känns som Juwels egna filter är lite i underkant till mängden fisk här i. Vill kunna mata på rätt rejält utan att oroa mig för vatten kvalitet osv.
Kommer säkerligen komma bild uppdateringar här om helgerna ;)