Har nu fått min Ramp. Beställde från Kensfish.com tog väldigt lång tid, så fastna paketet i tullen och jag fick betala en tullavgift på 430:- även fast jag läst någon tidigare här i tråden hade fått sitt paket skickat som "gåva" och sluppit tullavgift. Jag skrev även i order instruktionerna när jag beställde att dom skulle märka paketet som "gåva" men det gjorde dom inte.
Annars jättenöjd så bra att kunna välja och ställa in ljuset, så fiskarna inte ser allt för onaturligt färgglada ut som dom tenderar att göra med lysrör. Men man kan få dom och lysa som i grolux ljus om man nu vill det. Effekterna månljus, cloud cover och åsk oväder var lite häftiga med men det är nog mest nyhetens behag eller showa lite för vänner. Skimmer effekten som LED har gör karet ser helt underbart. Stor skillnad mot lysrör som känns så sterilt och inte alls lika levande.
Synd att våra akvarstik/akvarie butiker här i Sverige inte importerar och säljer sånna här moderna prisvärda ramper, Känns som dom lever kvar lite i 80 talet när det gäller akvarie belysning.
Finns tillomed en ny Pro modell ute nu från Current med starkare LED Chip, mer Lumens och medföljande timer.
En annan tillverkare
http://www.ecoxotic.com/e-series-led.html som tydligen ska vara någon systerbolag till Current. Denna ramp är ännu bättre med 8000 Kelvin, men lite dyrare än Currents nya Pro modell dock.