FrePGun Idag är jag riktigt glad ihågen. Har gjort veckans, månadens, årets? Klipp. -Ett Eheim Proff 3 2075 OCH ett Eheim Proff 2 2028. -Fyllda med Eheim original material och en massa reservdelar! 1000 pesetas. Behöver bara kompletera med lite slangar.
FrePGun Sitter på pendeln från Nol på väg hem med ett par Eretmodus Cyanosticus Kigoma - VF till råga på allt. Dom var så ruskigt gulliga så jag kunde inte låta bli. En liten grupp hade väl vart allra bäst. Men nu fanns bara två kvar. Häftigt! Bilder och filmer kommer hoppas jag!
GraTis Idag är jag riktigt glad ihågen. Har gjort veckans, månadens, årets? Klipp. -Ett Eheim Proff 3 2075 OCH ett Eheim Proff 2 2028. -Fyllda med Eheim original material och en massa reservdelar! 1000 pesetas. Behöver bara kompletera med lite slangar. Det kallar jag klipp, Eheim = med bra grejer som funkar livet ut jämfört med annan smörja;)
FrePGun Det kallar jag klipp, Eheim = med bra grejer som funkar livet ut jämfört med annan smörja;) Yes. Och jag var tvunge att gå ner till två mindre filter ist för Fx-5an. Det har visat sig att jag är en mycket ljudkänslig akvarist.
Streamstone Häftigt! Bilder och filmer kommer hoppas jag! Jodåmen. Det kommer. Ganska nyligen isläppta och ser lite vilsekomna ut. Dom lärde sig snabbt att undvika små gula monster. J-vlr vilka bitska små typer L. Ocellatus är. Tur att dom inte har särskilt stort reivr. Kul effekt av nykomlingarna var att bägge Calvusarna blev oerhört nyfikna och har vart framme en massa. Till och med hälsat på hästnosarna - snällt och trevligt.
Streamstone Idag är jag riktigt glad ihågen. Har gjort veckans, månadens, årets? Klipp. -Ett Eheim Proff 3 2075 OCH ett Eheim Proff 2 2028. -Fyllda med Eheim original material och en massa reservdelar! 1000 pesetas. Behöver bara kompletera med lite slangar. ja shit jäklar - det var ett kap utöver det ovanliga. Hur bar du dig åt ;)
Streamstone Asså, dom e inte stilla långa stunder för tillfället. Inte tillräckligt för att fastna på en iPhonebild iallafall. Men, här la sig honan och vilade nån minut, med en nyfiken Calvus vid sidan om.
FrePGun ja shit jäklar - det var ett kap utöver det ovanliga. Hur bar du dig åt ;) Man hittar någon som lägger ner en odlingslokal och nästan kastar sakerna på en när man kommer för att dom är så trötta på det ;)
Streamstone :DLedig fredag och en vackas semester efter det - bara för att jag kan, och känner för det :D Har börjat det här med att roa mig med att skapa album och ladda upp bilder, så ta en titt om ni känner för det (många har jag visserligen laddat upp och visat innan, men några nya). Och nu så bär det iväg till akvariet för lite städning och vattenbyte. En kanske kul grej på G i karet. Ganska sannolikt har två av mina L. Ocellatus lekt av sig i en snäcka. Sen i måndags har ena honan parkerat utanför en snäcka och är därinne titt som tätt och grejar. Hanen håller benhårt revir strax utanför. Har inte sett nåt liv därinne än, men väl valt för min del så ligger öppningen några cm från framrutan, så jag har första parkett.
nicson Fredagsunderhållning ja...Har i snart ett år haft två ensamma L.brevis-honor som vaktar i varsin snäcka i mitt 540. För att liva upp det hela köpte jag en fin brevis-hanne i Nol i onsdags. Döm om min förvåning när hannen istället för att simma ner till snäckorna och visa upp sig tränger in sig i ett skrymsle mellan Eheimpump och glasruta...:o Han äter i alla fall. :) Ska prova att lägga i en snäcka åt honom också - problemet är att han håller till i änden av karet och honorna är i mitten. Kan jag inte locka fram honom till dansgolvet får jag överväga att flytta alla tre till ett lugnare kar med bara daffodil-prinsessor. Sen tittar jag väl på "Det stora blå" och när alla har dött går jag och lägger mig.
FrePGun Denna Fredagen blir det säsongens första glöggyra... Kan inte hålla mig. Samt att installera och dra igång nya ytterfilter.
Streamstone Denna Fredagen blir det säsongens första glöggyra... Kan inte hålla mig. Samt att installera och dra igång nya ytterfilter. Oj:P Vilket börjar du med? Kan ju sluta med glögg i ytterfiltret och ett helt nytt användningsområde :D
FrePGun Oj:P Vilket börjar du med? Kan ju sluta med glögg i ytterfiltret och ett helt nytt användningsområde :D Fan ock.... Fastnade visst på Glöggen....
Streamstone Veckans fredagsnöje. Försöker snygga till ljuset i karet med hjälp av tillplattade formade folieformar (såna man lägger mat i). Skräpbillig lösning men det funkar faktiskt helt ok. Bakgrunden fick lite mer skugga samtidigt som växterna fick lite mer. Och se på fan, fick inte fiskarna lite mer sting i färg och teckning dessutom - jo. Blev en fin blandning av både mer riktat dsitinkt sting och ljusdämpning. Ok, inte lika imponerande effekt som bättre lösningar kan erbjuda, men man tager vad man haver och ser vart det bär hän. Betydligt snyggare än det platta ljuset nakna rör återger i alla fall. Framgår tyvärr inte så jättetydligt på bild. Så, nu ska jag njuta akvariutsikt sen blir det dubbelavsnitt av Defiance, julmust och chips - en kombination av sci-fi nörd och efterdyningar av migrän. Ölen får jag ta en annan dag. Skål och ha en nice fredag allihop Xmas:)