MisterPils
Glömde, har ju blåciklidsyngel/ungfiskar i varierande storlek, arten leker ju i saltsyra och sand så länge det finns en vattendroppe i närheten. Men jag är förtjust i mitt lekpar, hannen är en bjässe på närmare 18 cm så jag håller dom som en motpol till Guldsömsparet som ligger på 13-15 cm
MisterPils
Ska fixa lite bilder! Pets i Karlstad har ett gäng jag köpte sex stycken och ett par har utkristallisserat sig hittills. Generellt så tycker jag deras färgteckning skiljer sig från de man normalt ser i butik. Mer bronsfärg, även "nyckelhålet" syns tydligare. Upplever dem som väldigt skygga, trots att det finns gott om grottor, rötter och växter i baljan. De bråkar mer inbördes än jag hade trott dessutom.
Cichlid-Power
Ja, skal man skrive alt hva man har og alt av yngel blir det mye skriving. La oss begynne med de store, Aequidens tetramerus , Rio Negro Brasil, Heros egregius "Blå", V. breidohri, C. istlanum, Guianacara owroewefi , Rio Surinam, Guianacara sphenozona , Geophagus megasema e, Geophagus pellegrini , Mesonauta mieificus, Laetacara thayeri , Bujurquina zamorensis , Aequidens plagiosonatus, Australoheros sp. Uruguay, Thoricthys passione, Th. affinis,Th. auratus, Th. helleri, Th. meeki, Rio Candelatia, Aequidens diadema , Archocentrus multispinosa, Gymnogeophagus labiatus , Cichlasoma gephyrum , Krobia xinguensis , Pelmatochrom nigrofasciatus, Bujurquina vittata , Amphilophus alfari , Cryptoheros sajica , Cryptoheros myrnae , Cryptoheros septemfascatus, Cichlasoma atromaculatum , Amphilophus macracanthus , Tilapia sp.? Tilapia sparmanni, Neeotropulus nematopus, Bujurquina sp.Bolivia, Sarotherodon knaueral (Goldstück), Steatocranus sp. Dwarf, Steatocranus sp. Red Eye, Steatocranus sp. Ultraslender, Congochromis sabinae , Lamprologus congoensis , Retroculus lapidifer , og Gullsøm, Andinoacara stalsbergi , Geophagus Red head Tapajos, Heros mesonauta Cryptoheros sp. Red Point, det tror jeg var det meste og så er det en hel del yngel.
Cichlid-Power