johho
Jag skickar boken, som paket så slipper vi tappa bort den i posten!
För filtret kontakta Aquazoo!
För Diskusen kontakta mig så drar vi igång auktionen. Det är viktigt att avsluta medan det finns vildfångad diskus i lager hos Aquazoo.
Ska sova nu. Som ett litet lamm troligen. Tar kontakt med dig imorgon David.
DaRe
Grattis Johan, jag låter Hommel välja om han vill ha ytterfilter eller bogen om Tropheus. Jag har den och tror att hommel har ett ex och beställt två till.
Bra jobbat DaRe, du är kung !
Tack Jocke det hjälper mig att höra, även om du fullständigt överdriver! :)
DaRe
Konstigt hur många väldigt populära fiskar som saknade filmer. T moorii exempelvis. Men nu finns det.
Banderad
Ett stort grattis till alla vinnare!
/Jocke
affealien
Grattis till alla vinnarna!
Trist jag inte haft tid att skriva klart de beskrivningar jag börjat på, inte för jag hade fått nog med poäng till något pris men 1 poäng är nästan pinsamt. :D
Ska försöka få in dem senare i alla fall.
bossep
Det finns de som är lyckliga och har plattfisk och vinner!
GRATTIS:)
DaRe
Jag funderar på att ha högre poäng för beskrivningar nästa gång då det är rejält jobb me ddem samt lite högre för bilder också för att skilja ut dem från filmer, kanske.
Däremot filmer som visar en art i dess vilda miljö är ju något som borde ge extra poäng. Vi får se.
Jag är nyfiken på hur vi skulle kunna göra tävlingen mer atraktiv för fler personer samt kanske ha milstolpar, dvs flest poäng denna vecka får ett pris kanske för att hålla igång tävlingen över tid.
Banderad
Det tror jag kan vara en bra idé David. Att värdera hur lång tid det tar, för att sedan förändra poänggivandet.
/Jocke
Wilhelm
Grattis till alla vinnarna!
Trist jag inte haft tid att skriva klart de beskrivningar jag börjat på, inte för jag hade fått nog med poäng till något pris men 1 poäng är nästan pinsamt. :D
Ska försöka få in dem senare i alla fall.
Inget att gråta över!
Du kan ju ta tillfället i akt och skriva cikliden till CB!
Wilhelm
Grattis alla vinnare!
maltandis
Även medlemmarna och användarna vinner ju när det levereras nya artbeskrivningar och bilder.
Varsågod, bjöd på några bilder den här gången. Tävlingar är kul och engagerar medlemmarna, mer sånt !
/ Jocke
DaRe
Hommel har fått sin bok i alla fall. Glad vinnare hörde av sig! :D
kajp
Tyvärr har inte Johan fått sitt ännu då det inte anlänt. Jag hoppas dock att jag får ett datum inom kort. Högvatten har gjort att säsongen är väldigt kort i år.
DaRe
Det visste vi att det inte var redo från början! Bra med info dock Kaj! Toppen!
johho
Det är absolut ingen brådska för mig. Jag behöver få nya karet på plats så att jag kan flytta över alla rovtanganyika dit. Sen har jag ett ledigt akvarium. Så känn inte någon hets för min skulle Kaj.
johho
Sådär, nu är fiskarna upphämtade. Artikel och fotografier kommer efter hand.
DaRe
Spännande. Behåller du dem? Vilka skaffade du?
johho
Jag bytte ut diskusarna mot en uppsättning till ett 250-liters kar. Så blev 5 st L128, 12 Corydoras melini och 20 stycken Kardinaltetra. Allt vildfångat så klart, det hade gått att få mer, men det ska få plats i akvariet också. Jag är iaf supernöjd.
DaRe
Wow, inte dåligt alls!! Bra att ni hittade en lösning som passade er båda!
johho
Ska bara fylla på med 4 bolivianska fjärilar och lite rötter så blir det artikel sedan.