Pabbe Nu orkar snart mitt psyke inte med flera sköna, intressanta trådar med kanonfiskar och bra bilder! Jäklar vilka fina aulonocaror som visas här. Det är nog 15 år sedan jag hade aulonocaror. De är ju helsköna att hålla. Färg, lagom storlek, intressanta sociala beteenden. De är liksom kompletta.
MatsB Hej ! Slänger in en fråga här , köpte en Rubin hane i storlek 8-9 cm som inte var utfärgad och visar fortfarande ingen färg, små nyanser på fenor och vid gälar vad beror sådant på.... Går med Delfiner, Albusar och några små Firefish....
trakorio Kan bero på att han inte har en annan hane att färga ut emot. Oftast blir de snyggare och färgar ut mer om man har flera honor och 2-3 hanar. kan bero på mycket
Charlotte Aulonocara korneliae Tycker att den är lite blek om man jämför med hur den såg ut i butiken. Kan ju bero på sällskapet förstås... 49192
DaRe Aulonocara korneliae Tycker att den är lite blek om man jämför med hur den såg ut i butiken. Kan ju bero på sällskapet förstås... 49192 Läcker firre. Massor med bilder framöver även på honorna vore hur kul som helst. Skicka gärna in dem till artregistret också: http://www.ciklid.org/artregister/index.php
DaRe Ser ut som aulonocara hansbaenschi en Aulonocara stuartgranti med andra ord, vet någon fångstplats för just denna?
DaRe Snygg så det räcker. Vore toppen att se fler bilder på den. Aulonocaras är verkligen en art man blir sugen på... någon gång så smäller det till.
Mikael-W Citat Ursprungligen postat av johanlidman Visa inlägg Ser ut som aulonocara hansbaenschi en Aulonocara stuartgranti med andra ord, vet någon fångstplats för just denna? Såg Aulonocara hansbaenschi i Tyskland i oktober. Vrålfina. Feskebasen har A. hansbaenschi som gilitg art, men du säger att den hör till A. stuartgranti. Och i Artregistret saknas den. Mysko?
johanlidman Enligt vad jag har läst så har den blivit en egen art från sturtgranti. Jag har dessa och dom är väldigt trevliga och fina i färgerna :-) Hälsn Johan
johanlidman Jag köpte mina Hansbenchi och fann ingen information om dessa bland svenska forum så jag sökte vidare på google och därav att jag hittade att dom blivit en egen art, om nu dessa kommer att bli/är en egen art så är det desto viktigare att inte korsa dessa med andra aulonocaror ur Jacobfreibergi släktet för att unvika hybrider (håll en färgvariant i varsitt akvarium med andra ord).
imported Skaffat en ny Aulonocara stuartgranti cobwe 1+2 Bara 7-8cm och redan så fin. En av dom snyggaste enligt min mening! 50017
imported Sen har vi ju också dessa härliga Aulonocara maylandi . Vår absolut nr:1 Aulonocara. Det är inte ofta den färgar ut ordentligt men när den gör det...Wow!! 50018 Ung Maylandihane. Börjar få lite färg. 50019 Vår avelshane helt utfärgad vid lek.