forts...
48340
Limning!
48341
Jag lade mycket energi och tid på att få filterutrymmena HELT täta (förutom insuget), återigen för att hålla yngel ute!
48342
En modul redo för montering...
48343
Mittenmodulen på plats!
48344
Vänstra modulen på plats. Notera silikonsträngarna i underkant :D
48345
Eheim-pump på 1200l/h som ska stå i hörnet. Utblåsslangen kopplas till utblåset som redan sitter i bakgrunden (den var inte lätt att få ihop det efter att bakgrunden satt på plats!! Men det gick.
48346
De två pumphuvuden som sitter i andra änden av karet. 1000l/h styck.
48347
Här blev det lite trångt, och jag är lite orolig att just den här passagen ska sätta igen efter ett tag. Hoppas inte, men märker jag att blåset stannar av får jag väl försöka backspola...
48348
Äntligen på plats, lackat och klart. Jag lackade med Epolan V (efter tips i samma tråd jag nämnde ovan...) och det funkade kanon. Bänken har också fått en remake, tydligen ska det vara vitt och "slitet" nu för tiden...
48349
Färdigt! I karet simmar ~20 T. black
kiriza, 11 små dubbar, ~40 J. marlieri, 4 synodontis sp. samt 5 multifaciatus och 1 ancistrus.
48350
Tänk vad belysningen i rummet påverkar hur bilderna blir...
48351
Det var allt! Jag är nöjd med bakgrunden och karet i helhelt. Om jag skulle ändra något så skulle jag inte sätta dit myggnät från början och försökt få lite mer utrymme bakom bakgrunden, eller i alla fall just den passagen mindre trång. Sen har jag förstås en massa nya idéer jag vill förverkliga, men det får bli till nästa kar/bakgrund!
Tack för att du tog dig tid att läsa/titta ända hit! Jag tar gärna emot kommentarer och kritik på tillvägagångssätt, funktion och utseende!