Havssalt funkar bra, brukar finnas i de flesta butikerna.
Det kan vara bra att veta, blev vanligt salt utan jod den här gången, visste inte om havssaltet innehöll jod eller inte så tog det säkra före det osäkra. Gjorde ett större vattenbyte och hade i lite drygt 1,5 dl salt igår, det har helt klart hjälpt, går rätt lång tid mellan att fiskarna kliar sig nu och fisken med ryck har inte alls samma problem längre.
[/quote
]Välkommen hit!!!
Xenotilapia borde väl gå bra i det akvariet?
Leleupi är nog rätt rovgiriga, men jag hade just en hästnos som spottade i mitt stora kar där det går 15 leleupi och de var inte fasligt snabba på ynglen. De simmade omkring i flera dagar faktiskt.
Tackar!
Skulle vara riktigt trevligt om det funkar med Xenotilapia, är riktigt snygga fiskar.
Då skulle det ju faktiskt kunna vara värt ett försök med att ha en Leleupi, har funnits en brun Leleupi i en av butikerna här i stan under en tid fast vet iofs inte om den fortfarande är kvar. Fast då kanske man måste skippa att ha någon form av Alto, tänkte om de konkurerar om samma utrymme?
[/quote
]Ser bra ut detta. Lite tankar är, MER SNÄCKOR :) Försök lägga alla snäckor i en hög, där du vill att multisarna ska befinna sig. På så sätt stör de inte eventuella xenotilapia du vill ha i karet som vill ha sin sand orörd :)
Sen just den altolamprologusen du tittade på har jag aldrig sett i affär, den kanske går att beställa? De två andra, Calvus och Compressiceps är däremot vanliga och kan finnas i flera olika färgvarianter.
Lite beroende på hur mycket pengar du vill lägga, men ser ingen anledning till att Xenotilapia papilio Tembwe II eller något liknande inte skulle fungera i den burken. Dock inte i kombination med leleupin, funderar på om den kan störa xenotilapian.
Du skulle kunna få en bra uppdelning, lägg alla snäckskal till höger, behåll stenhögen till vänster och fyll den med något, kanske 1+1 altolamprologus och i mitten på den öppna ytan kommer xenotilapian simma. Inte alls dumt.
Det ska helt klart bli fler snäckor, var egentligen bara tänkt att jag skulle köpa fyra multisar till att börja med men fick med mig åtta hem. Några plockades upp i snäckor och det satt tydligen fler fiskar inne i snäckorna. Anledning till att det är två högar just nu är för att en av multisarna blev utstött ur kolonin och flyttade mot stenröset, efter ett tag så flyttade fler över. Jag antar att det kan ha att göra med att det finns för få snäckor? Jo jag tror den alton ska gå att beställa, har även sett någon affär som haft den inne på sin lagerlista, kan inte komma ihåg vilken just nu dock. Blir den för svår att få tag på så blir det nog Compressiceps, tycker den har lite finare färger och teckning än Calvus.
Får se vad det blir, Xenotilapia papilio ligger nog lite över min prisklass, fast kanske är svårt att få tag i Xenotilapias i allmänhet, utbudet verkar inte vara allt för stort på det som går att beställa? Får se hur jag gör med Leleupi, den verkar ju helt klart lite bråkig.
Låter faktiskt riktigt bra det där, var precis något sånt jag var ute efter.