Kawasa Hittade en sjukt snygg video om Schackbrädeciklider i deras naturliga miljö, se vilka färger de kan utveckla ungefär 2:40 min in i filmen ;) http://en.aquanet.tv/Video/226-dicrossus-maculatus-checkerboard-cichlids-in-their-natural-habitat-of-rio-tapajos
hollowman intressant film han säger att den dominanta hannen vill leka av så många honor han hinner typ alltså inte parbildande ? kör nog på ursprungs beställningen 2+3 ändå =)
Kawasa intressant film han säger att den dominanta hannen vill leka av så många honor han hinner typ alltså inte parbildande ? kör nog på ursprungs beställningen 2+3 ändå =) Nice, ifall dina leker så glöm inte att ta kort på dom ;)
hollowman :(!:(!:(! man blir så jvl less alltså !!!! hade beställt 5 st schackisar från imazoo bokade dom genom min närmsta zoo butik arken zoo i mora i tisdag förra veckan och dom hade pratat med imazoo och det var lugnt . sen fick arken zoo besked i fredags att när personen skulle ner och sätta bokat på fisken 3dagar senare !!!!!!! var dom borta man blir så less och detta är inte första gången imazoo gör på detta viset .. jävligt brist på respekt tycker jag ..:(
hollowman :) nu så har jag 4 st schackisar hemma 1+3 kan vara 2+2 tittade in på arken zoo i falun här om dagen och vad får jag se jo 4 st Schackbrädeciklider :) så nu går dom med ett gäng diskusar ,svartkardinaltetra och corydorasmalar och 2 st fjärilsciklider som jag även köpte i samma veva .. och jävlar vad bra dom gjorde sig i akvariets nedre delar grymt coola Schackbrädeciklider var alltså .. // peter
mattis1 Jag har en trio av dessa, också köpta på arken i Falun :) japp ska fixa lite bilder framöver :)
PiaJo Filmade mina schackbrädesciklider idag, filmen visar ett intressant beteende :) http://www.youtube.com/watch?v=_I5JNYtCsUc&feature=youtu.be
hollowman :) intressant beteende men din såg helt annorlunda än mins tycker jag din såg jag hade en orange bukfenor det har inte mina än iallafall inte än .
Wilhelm Filmade mina schackbrädesciklider idag, filmen visar ett intressant beteende :) Blir lek vilken dag som helst!:P
Erik-Ahlander Hade några odlade Dicrossus maculatus för ett antal år sedan, men alla var av samma kön (minns inte vilket) och jag fick senare veta att (nästan?) alla yngel var av samma kön. Det finns alltså anledning att hålla lite koll på temperaturer och pH - om det inte är så att de byter kön precis som Crenicara punctulatum lär göra i naturen.