PiaJo Orolig fisk-hönsmamma.. Jepp!:D det blev lite autokorr i telefonen.. men försök att förklara för en tonårskille som inte vet vad han skall kolla efter, det är banne mig inte lätt ;) :)
PiaJo Honan och hannen vårdar sprattlarna bra och de byts av med att jaga väck de två andra, tänkte flytta dessa vid tillfälle :)
PiaJo Grattis! Vad roligt Pia :)ja, det är det :D trodde inte detta i min vildaste fantasi att det skulle gå så bra och fort som det har gått, men den största utmaningen kommmer väl sen när det blir frisimmande yngel. :)
DaRe Det kommer gå toppen det med. Vad mer finns i akvariet? Om de går själva kan nog ynglen klara sig bra till vuxen ålder annars skulle jag flytta ett gäng ett tag efter de är frisimmande till ett annat akvarium om du vill dra upp dem.
PiaJo Jo, det hoppas jag med, sprattlarna har blivit "hoppare" så de är nog frisimmare vilken dag som helst.
PiaJo Paret går from igår kväll själva i karet tillsammmans med 3 st röda häxmalar, 8 st aspidoras och 2 pennfiskar så det är väldigt lite aktivitet i karet :)
PiaJo Idag var det extra trevligt att komma hem och mötas av det här :D http://www.youtube.com/watch?v=qe1uwutW48k
Kawasa Agghhhh frisimmade yngel :D Vad härligt Pia! Och vad fort det gick, med tanke på när du skaffade dom, lite sebraciklid takter där ;)
PiaJo ja, det har gått så fort och det trodde jag absolut inte men det är såå roligt och jag bara väntar tills jag får komma hemma och kika till dem. Jag blir lite av en "hönsmamma" när det är yngel i karen :I:)
PiaJo Bilder kommer, lovar men inte idag för jag koppar in mina nya inköp från resan till Köpenhamn ;)
PiaJo Flyttade två av de fyra till ett annat kar för det var lite "stressig" för paret som hade lekt och idag så ser jag att de som jag flyttade håller på att lägga en gigantisk romkaka just när lampan släcktes :D
PiaJo Sitter här och krafsar mig i huvet för jag får inte riktigt ihop det hela med mina Laetacaror :-| *-). Par1, som har yngel som är ca två veckor som frisimmande, har lagt en ny megastor romkaka idag som hon vaktar med de "gamla" ynglen svärmades runt sig. :D vet inte om det är sebraciklider eller nåt jag fått tag på :P De har ju ett rykte om att vara yngelmaskiner..