HaE Eftersom mitt intresse för mina malawi kar hade svalnat ordentligt sista halvåret så kändes det tvunget att hitta på något nytt. Sagt och gjort, jag tömde mitt 400 liters och beställde ny fisk genom en kompis som skulle till Nols. Det fick bli 2 grupper tropheus. Jag har haft en del andra firrar från Tanganyika genom åren, men aldrig gett mig in i tropheus träsket. Så nu simmar ungfiskar av Tropheus duboisi , "Maswa" och Tropheus moorii "limespot" från Kapampa i mitt kar.
Pierre_N Kul att du delar med dig av bilderna och extra kul att du skaffat troffar, det blir lätt att man blir sugen på fler grupper som du säkert har hört. :)
johho Kul med ännu en på den ljusa sidan av Afrika. Men din erfarenhet kommer det nog gå riktigt bra för dig med troffar.
Doktor-T GTrevligt fiskval och framförallt att du mixade två grupper, det gillar jag! Lycka till med dom fina fiskarna :-)
HaE Går det att få en helkarsbild? Har inte tagit någon helkarsbild ännu, men det kommer så småningom. Har dock en liten videosnutt. BylJfaH3PCc
HaE Ska in med en liten grupp hästnosar också (4-6 st), men har inte bestämt mig vilken sort ännu. Man får väl se vad man får tag på. Funderar på en liten tripp till Sala framöver, för här hemma i Sundsvall finns inga Tanganyika i huvud taget att få tag på. Iaf inte på zoobutikerna. :(
HaE Henrik Grymt snygg balja! Grattis till den och fiskvalet! Kan inte bli för många troffetrådar! Tackar!
Johan-F HåEftersom mitt intresse för mina malawi kar hade svalnat ordentligt sista halvåret så kändes det tvunget att hitta på något nytt. Sagt och gjort, jag tömde mitt 400 liters och beställde ny fisk genom en kompis som skulle till Nols. Det fick bli 2 grupper tropheus. Jag har haft en del andra firrar från Tanganyika genom åren, men aldrig gett mig in i tropheus träsket. Så nu simmar ungfiskar av Tropheus duboisi , "Maswa" och Tropheus moorii "limespot" från Kapampa i mitt kar. Hej Håkan Välkommen till ettt annat träsk. Kul att det blev Kapampa av alla möjliga troffe varianter. Se nu till att inte tillföra ny fisk utan att hålla dem i karantän först. Lycka till Johan
HaE Kan jag få några bilder på hane och hona för artregistret? Som vanligt så får naturligtvis ncs använda alla mina bilder. Vill ni ha större format än dom jag laddat upp så finns det också. Däremot så är dessa ungfirrar där dom största ligger på ca 5 cm och jag har ingen koll på vilka som är honor och hanar.
HaE Johan Hej Håkan Välkommen till ettt annat träsk. Kul att det blev Kapampa av alla möjliga troffe varianter. Se nu till att inte tillföra ny fisk utan att hålla dem i karantän först. Lycka till Johan Tackar Johan!
gullefjun Guud Håkan, jag svimmar nästan när jag ser dina fina bilder och fiskar:). Jag måste ta mig i kragen och hälsa på. //Inger