mbitton 18 kg levande sand + 25 kg Faxe kalkstenar köpta!! Lyckades hitta stenar hos våran lokala saltvattensbutik. Fick dem till ett grymt bra pris dessutom :D Nu har jag lite att pyssla med..
mbitton Jag är äntligen klar med allt!! Alla filter är rengjorda, sand o sten är på plats. Det är extremt dålig sikt för tillfället.. Totallt intill kritvitt. Men det börjar sakta säkert avta, då jag startade igång mina filter. Eftersom jag är ledig imorrn så njuter jag nu av en butelj N`ice Chouffe framför mitt omgjorda 600 litrare Xmas:) Det har gått 20 minuter sen min sambo ropade mitt namn ifrån sovrummet, men jag ger det 30 till ;) God Natt!
mbitton Idag är ingen bra dag.. Min fluval fx5 låter som en bensindriven generator.. Och jag vet varför! Skulle ha väntat med att sätta igång ytterfilterna, tills kalkdimman hade lagt sig B( Har inte en aning hur jag ska gå till väga nu.. Misstänker att impellern är igensatt av all kalk.. Någon som har erfarenhet av att plocka ur impellern från fx5?
mbitton Vet att bilderna är ganska kassa, men en liten hum om hur det ser ut. Påminner lite hur det ser ut på månen.. Men med rätt ljus så kommer det bli riktigt bra.