MatsB
hej
har ett gäng delfiner som jag köpte som 2-3 cm yngel. Nu har dom växt till sig men dock inte fullt ut, nu har dom lekt och tydligen enligt min fru så har vi en tuggande hona. Men stannar dom i växten om dom leker för tidigt ?
Har monster mycket fisk i baljan precis av den anledningen, för att förhindra lek .
Tydligen någon Alounucara Rubin hona som har en liten påse under hakan. Denna är dock fullvuxen.
// Mats
Erik-Osterlund
Ja det påverkar tillväxten, det är ju cirka tre veckor utan mat. Men ett tugg är väl inte hela världen :)
MatsB
Nej inte hela världen men jag skall ju ha baljan bara för att sitta och smutta whisky eller föralldel kaffe vid så då vill man ju ha stora välväxta exemplar. :-)
Ja ja vi får väl se vad som händer....., tack för svaret.
Erik-Osterlund
Jag har en Lethrinopshona som har lekt ett flertal gånger och hon har riktigt efter i storlek. Hon fick dock vuxet sällskap när hon var 5 cm lång. Inte optimalt men det får vara som det är...
preben
Har ett gäng hongi och ett gäng lombardoi , hur ser man när de tuggar? Syns det tydligt? Hur "tömmer" man en hona osv.. Behöver en guide från ett proffs ;)
MatsB
Min "delfin" släppte ut en 20 st simmande småttingar häromdagen men dom lär inte överleva i karet. Men hon e inte mycket över 5 cm....
Såg nu att jag har tre stycken Alounucara Röda Rubin honor som också har världens hakpåse, men hanarna färgar inte ut men dom verkar ju trivas.
Erik-Osterlund
Blir det återkommande lekar får du väl flytta honorna till en egen burk och mata upp dom lite!
MatsB
Jo men min fru förbjuder fler kar i huset men samtidigt tycker hon ju SÅ synd om de små som blir uppätna så finns ju strängar att spela på.