Andries Hej Jag behöver lite råd ang fiskbeståndet i mitt 185x83x80cm Det blir i alla fall 10 p altum 2 l-200 highfin Funderar på 40 corydoras concolor Eller 8 Satanoperca daemon På ett holländskt forum tycker dem att daemon inte Passar ihop med altum vad tycker ni om det Hur ska jag göra Altum+concolor Altum+concolor+daemon Altum+daemon
_AquA_ Jag tycker inte det ska vara några problem med den blandningen. Har sett många som håller Satanoperca daemon och Pterophyllum altum eller Pterophyllum scalare tillsammans. Corydoras fiskarna är det inga problem med heller. Jag har 10 stycken Brochis splendens, 5 stycken Corydoras aenus, 2 stycken Corydoras julii och 2 stycken Corydoras sterbai. Du kan ha fler L-malar också utan problem med den bottenytan som du har :)
Kawasa Andries, det skulle vara kul att få se ditt kar :) Ta gärna ett kort på det ifall du har möjlighet.
olof Jag har C. concolor och de är fina men rädda dagtid. Jag håller på ett stort gäng brochis i ett så stort akvarium. Mycket snygga och mer framåt enligt min erfarenhet. mvh Olof
Andries Jag ska ta bilder när karet är färdigt,har bestämmt mig att Det ska bli 10 altum Ungefär 30 corydoras 2xl200 Och kanske Apistogramma iniridae Det var intressant att höra att concolor är skygga få fundera lite
olof Det var intressant att höra att concolor är skygga få fundera lite Det är min erfarenhet. Andra det kan ju förstås bara vara min grupp som är så. mvh Olof
Andries Nej som det ser ut nu ingen tetror ,jag ska höra av med flera som har concolor om dem är skygga ja eller nej