Koi fiskar och guldfisk för den delen drabbas ofta utav detta problem. När fisken äter dessa pellets/sticks så sväller det upp i magen på dem så att fisken får svårt att simma. Något liknande har nog drabbat din fisk. Jag skulle vänta lite till för att se någon förbättring/försämring och därefter tar beslut. Prova köra enbart grön diet och se vad som händer.
Allright! Har hållt mig till frysfoder räkor och ärtor och ytterst lite flingor och pellets.
Skall testa att utesluta det helt några dagar. Är ju ledig framöver nu och har mer möjlighet att hålla koll på fisken.
Får försöka hitta en balans i hur mycket torrfoder jag kan ge dom för det är för tidskrävande att ta fram mat ur frysen varje gång.
Min framtida tanke är att dom ska få torrmat 1/dag via foder automat och sedan fryst när jag är hemma på kvällen.
Pga jobbet så har jag varit tvungen att mata imellan 18:00-22:00 vilket har inneburit att jag matat med ganska lite tidsrum imellan.
Får dom torrfoder tidigare på dagen och får tid på sig att smälta den tills på kvällen så kanske det underlättar också.