Erik ÖJag är rätt tveksam till att blanda mbuna eller annan "stökig" fisk med copadichromis eller annan "mesfisk". Men jag har å andra sidan inte testat utan har istället undvikit det med teoretiska argument :) Jag känner t ex att mina whitelips börjar fresta på mina Otopharynx decorus nu när whitelipsen börjar bli lite större. Decorusen färgar inte lika mycket och man ser ofta att dom blir bortjagade. Ingen fara men ändå lite tveksamt hur det ska gå när whitelipsen är fullvuxna och beroende på hur den gruppen blir.
Maylandi med firecrest funkar säkert men det känns rätt trist (rent estetiskt) att ha två så pass lika firrar (svarta med bläs) i samma burk. Känns ju roligare att bryta av med något helt annat i så fall. T ex Aulonocara baenschi skulle kunna vara fint.
Men, det du tycker är att vi isåfall skall hålla oss till Aulonocaror? Finns isåfall flera här hemma att välja på. Iwanda, Cowbe, Hansabaenchi, Maylandi, firefish, otterpoint och Eureka. Alla har ju sin charm, dock upplever jag att Iwandan är ganska så tuff. Även den har ju mörk kropp och bläs.
Ja, tack för svaret iallafall... vi får väl se vilka som skall dela rum med varandra.