Har tuggat igenom hela tråden idag! Blev förvånad när jag såg mitt egna inlägg på förra sidan, men då hade jag inte läst allt ordentligt.
Väldigt inspirerande! Jag har skaffat ett osunt intresse för diagrammor sedan ett tag tillbaka, jag tänkte läsa din tråd som inspiration till hur man kan sköta ett sådant kar. Men sedan efter någon sida så skaffa du ju några, ännu bättre! Nu ska jag försöka få tag på en grupp bara själv och hitta egna äventyr.
Klart ilsken och tuff fisk. Tvekar inte att ta en fight mot petrochromis om lusten faller in. Och verkar vara som med troffar, paketera trångt och räkna ändå med lite död. Men nu har de blivit ganska många, även ganska många stora och verkar rulla på. Dock blivit färre med överlevande yngel men nu är det tidvis trångt och flera hannar har 'dåliga' revir och lekplatser så övriga fiskar käkar frukost när det leks.
Går säkert att håva upp ett gäng diagramma eller tömma en hona på 30 yngel...
[/quote
]Hur mycket fisk har du totalt i karet nu ?
Förlorat några Moshi under tiden (med tanke på eventuell aggression) ?
Är det fortfarande samma 550 liter som i första inlägget ?
För någon vecka sedan gick en moshi bort, söndertuggad. Men osäkert om det var intern moshifight eller om någon eller några diagramma var skyldiga. Tror det var en ruvande hona för det var mest troligt väldigt små nyspottade moshiyngel i akvariet samma dag. Något sådant yngel kan finnas kvar, svårt att veta med de stenrösen jag har.
Ytterligare en moshi håller på och tynar bort, provar med en kur mot buken om och utifall att.
Diagrammor tog kol på 5-6st macrognatus tidigare, eller avslutade i alla fall jobbet.
Jag har
16-18st stora moshi och ett ganska stort yngel (10st i yngelakvariet men de behöver bli större)
1st stor macrognatus och 2st 10-12cm samt drygt 10st 4-5cm
6 st stora diagramma (+20cm) och kanske 20st 10-20cm och 10-20st yngel
25-30st troffar
Nej, bytte akvarium för några år sedan till ett lite större, 840 liter tror jag.