HejBaberiba! Jo nu så tog jag mig en blöt skiten terrängpromenad ut i skogen. Följde bäcken som flödar på genom skogen och mitt i ett mindre vattenfall hittade jag en porrig grenrot. Kanske från en björk, för det stod en del björkar runtomkring. Kanske nåt annat, lövträd i alla fall. Välindränkt och knapp flytkraft. Har nog legat där ett tag och blivit välduschad. Inget murket och luktade frächt. Filade ner dom där små rotögonen som stack ut för det var jäklars vad vassa en del var. Lyckades riva hål på fingret.
Funderade länge och väl, vände och vred och fiskarna glodde nyfiket på vad jag höll på med därute. Innan jag till slut slog till och va fan, doppade ner den. Blev plötsligt lite osäker om det där med rot var nån bra idé egentligen. Kändes som det kanske skulle se stökigt och malplacerat ut. Fast det ser ut som det blev rätt bra ändå, kanske. Ska låta den ligga där några dagar och suga på ögonkänslan och se om jag fortfarande tycker om det. Grenarna som sticker ner mot botten passade perfekt runtom stenen där och håller den på plats. Lite flytkraft kvar i roten. Dom där fisbleka stenarna ser lite off ut just nu men dom är precis nylagda, dom kommer väl smälta in lite bättre längre fram i tiden hoppas jag.
Så här blev det, just nu, med grenrot.