johho
Hej på er!
Ikväll rensade jag iordning i mitt 100 liters. Tog bort jullarna och kvar blev 3 st Neolamprologus caudopunctatus och 3 Altolamprologus sp. "compressiceps shell" . Inrett med grottor i bakkanten och snäckor framme.
Så frågan jag ska komma till lyder, skulle det gå att plocka in Lamprologus stappersi i denna mix?
johho
Så här ser det ut
Repen1
Kan nog bli för mycket i ett 100L med 3st olika "snäckissar" Mille
johho
Det är så sant så sant.
Repen1
Det jag spontant tänker på när jag ser det ljusa karet, är ett (säkert)lekpar med "N leleupi" den gula färgen skulle verkligen bryta, o framhävas, o dom skulle ju hålla till i stenarna. Mille
johho
Leleupi vill jag inte ha igen :)
Kanske ett par Neolamprologus mustax ?
Repen1
"mustax" är ju inte så där vanlig, vet inte riktigt hur dom för sej,finns kanske någon som vet, men kanske skulle gå med ett par "hästnosar" svårt i ett så litet kar. Mille
Joakim-Birgersson
Har själv sneglat på Neolamprologus buescheri . Lite ovanlig och borde väl funka med en snäckis koloni i ett 100 liters. Kul att fundera och planera!
johho
Det är bara det att jag inte ha en koloni, caudopunctatusen är en parfisk, leker inte i koloni, så de tar upp rätt stor yta. Ska låta det stå som det gör ett tag, vill ju helst ha tag i VF caudos, de är så jäkla coola!