maltandis 16 stycken Petrochromis sp red Luagala Point fick se dagsljus för första gången på måndagen. Förra kullen gav bara 6 små reds, nu blev det ju en rejäl hög med små grå.
chas stiltje i denna tråd.... Då slänger jag in några bilder på gamla godingar 5301753018530195302053021
jhes Är Petrochromis helt dött nu? Nån som har kvar nån grupp? Själv kör jag på med sp,red, sp,red ubwari och machro nsumbu tillsammans med ett gäng från Malawi, Petrotilapia yellowchin som funkar bra som snällt sällskap. mvh
BJC Är det nån som vill byta en grupp Petrochromis mot en grupp Tropheus? Jag är sugen att prova på Petrochromis...
Pettap Jag har mina 6st sp. red Luagala point kvar. De växer så det knakar. De firade ett års dag nu i december, hanarna är ca 15-16cm nu :)
jhes Med lite tur har jag snart yngel av någon/några av arterna jag har (red Ubwari + macrohonor ruvar för tillfället, men dom e fortfarande små o oerfarna) ! Bara börja mata 10-15ggr/dag igen så sprutar det fram småttingar!
BJC Som sagt... har ni nån grupp ni vill byta bort mot en grupp Tropheus så hör av er. Kan ev tänka mig att köpa ett gäng yngel också... Gott nytt År!