Charlotte Riktigt fina! Vad är det för storlek på dem? Vet inte riktigt hur man mäter en skarar... höjden? bredden? med eller utan fenor och spröt?
johanlidman Mät hur lång fisken är utan fenor (kroppen) tycker jag då det kan bero lite hur långa fenor den har. Hälsn Johan
_AquA_ Tvekar faktiskt på att det är vildfångade. Alla vildfångade jag har sett har oftast hast längre bröstfenor än vad analfenan är på de. Men väldigt fina exemplar... Ska bli roligt att se de färga ut helt
Mreque Tvekar faktiskt på att det är vildfångade. Alla vildfångade jag har sett har oftast hast längre bröstfenor än vad analfenan är på de. Men väldigt fina exemplar... Ska bli roligt att se de färga ut helt Kolla på sista bilden så ser du, Det som avgör om dom är VF eller inte brukar vara priset.
Charlotte Kolla på sista bilden så ser du, Det som avgör om dom är VF eller inte brukar vara priset. Om det är "spröten" fram som är bröstfenorna, så är de längre. Betalade 175 kronor st när vi köpte dem. Då var de som en femkrona i kroppen.
Mreque Om det är "spröten" fram som är bröstfenorna, så är de längre. Betalade 175 kronor st när vi köpte dem. Då var de som en femkrona i kroppen. Lite väl billigt för vildfångade. eller ?
Charlotte Mät hur lång fisken är utan fenor (kroppen) tycker jag då det kan bero lite hur långa fenor den har. Hälsn Johan De är ca 5-6 cm långa, utan fenorna.