Mikael-W Hej Nån som vet hur ungdjur av Gymnogeophagus balzanii ser ut? Grossisten levererade dessa som G. balzanii. Jag tvivlar.51218
Uffe-Lindstrom Jag tror att det är någon Australoheros-art. Ser ut så och känns troligt då både Australoheros och Gymnogeophagus kommer från subtropiska områden som typ Uruguay. Kanske grossisten blandat påsarna därifrån ;) Philipe har säker koll :) Mikael Hej Nån som vet hur ungdjur av Gymnogeophagus balzanii ser ut? Grossisten levererade dessa som G. balzanii. Jag tvivlar.51218
imported Cichlasoma urophthalmus odlad i Thailand har ju tidigare sålts under diverse andra artnamn och jag tycker de ser ut som de dessa fiskar gjort innan.
Pabbe Balzanii är det ju inte, det står klart. De balzanii jag har hade redan som små vid 3-4 cm den kompakta, höga kroppen. De svarta fläckarna och övrigt på denna visar också någon annan art. Kanske Endymions förslag.
Kawasa Ledsen att du inte fick rätt firre Mikael, din firre påminner lite om mina Cichlasoma urophthalmus när de var ungdjur, men samtidigt inte :^) 51271
Kawasa Efter att ha gjort en bildsökning på Australoheros så är jag rätt säker på att Uffe är nog helt rätt ute ;)
Pabbe Samma här. Jag skulle tyckt det var rätt kul. Finns ju enormt fina australoheros:) Har du tur är det någon riktigt sällsynt variant