Jonas-E
Halluj
Vill bara informera christian om att när jag skulle rösta en trea på mikael nilssons labidochromis caeruleus-bild så blev det plötsligt till en femma av en konstig anledning. Bilden hade redan två stjärnor och när jag tryckte på trean och på rösta så gick den direkt upp till en femma. Visserligen så tror jag inte att mikael tycker illa om det =) , men det blir ju i så fall att alla firrar får fem stjärnor till slut.
hoppas att ni förstår problemet o kan fixa det.
StefanL
En liten "ojsan" till...
Jag hade/har problem att skriva kommentar till bilder. Jag kan skriva, men när jag är klar och skall trycka iväg så går det inte. Min kommentar sparas inte.
Jonne
Problem igen.
Kan inte uppdatera min profil.
Micke
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
En liten "ojsan" till...
Jag hade/har problem att skriva kommentar till bilder. Jag kan skriva, men när jag är klar och skall trycka iväg så går det inte. Min kommentar sparas inte.
Hade du fyllt i alla fält?
StefanL
Ja jag fyllde i alla fält som man skall...men det blev inget av det iallafall.
När jag skulle trycka iväg kommentaren så kom detta upp:
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Field 'COMMENTS.C_EMAIL' cannot be a zero-length string.
/bilder_picz.asp, line 220
Däremot så röstade jag på alla bilder och det fungerade bra, men så var jag först också...
Micke
För mig fungerar det bra både att lägga in kommentarer och att ge betyg, dock går det inte att göra det samtidigt.
ChristianAlfredsson
Ska testa lite imorgon för att se om jag kan få ordning på det.
pleco
Jag undrar varför ni ändrar namnet på Geophagus sp "Bahia Red" till Gymnogeophagus sp "Bahia Red"??
Micke
Geophagus'ar är inte riktigt mitt område. Därför letade jag runt för att se vilket som är rätt namn på denna ciklid. På många ställen kallas den nu för Geymngeophagus, bla i bildarkivet här på ciklid.se
http://www.ciklid.org/bildarkivet_fisk.asp?FIRRE=1819&SLAKT=Gymnogeophagus
Rätta mig om jag har fel...
Kjell-Fohrman
I Thomas Weidners bok "jordätar-bok" står den som Geophagus i alla fall, men jag vet inte.
Ciklidhälsningar
Kjell
pleco
Vad jag vet så tillhör Geophagus sp "Bahia red" släktet Geophagus brasiliensis,den är absolut inte nån Gymnogeophagus.
Micke
Jag har ändrat den till Geophagus igen.
Kjell-Fohrman
Bör kanske nämnas att hela Geophagus brasiliensis-komplexet, dit Bahia Red räknas som pleco skriver, håller på att flyttas tille tt nytt släkte - så här står det i Weidner-boken - "will probably be assigned to a new genus", men vad jag vet har denna flyttning ännu inte skett.
Ciklidhälsningar
Kjell
StefanL
Såvitt jag förstått så är röstningen på bilderna kopplat till medlemsnumret? Varför kan man rösta två gånger på samma bild?
När man kan lägga fler röster på samma bild så faller ju en rättvis betygsättning...
Micke
Jag kan bara sätta betyg en gång per bild, därefter försvinner betygsfunktionen för mig. Däremot kan jag lämna kommentar mer en en gång per bild, vilket jag tycker är helt i sin ordning.
ChristianAlfredsson
citat:Ursprungligen skickat av Tricella
Såvitt jag förstått så är röstningen på bilderna kopplat till medlemsnumret? Varför kan man rösta två gånger på samma bild?
När man kan lägga fler röster på samma bild så faller ju en rättvis betygsättning...
Kör du från samma dator?
StefanL
Ja jag kör från samma dator...
Jag såg ett annat delikat problem när jag röstade igenom alla bilder och det var att jag blev utloggad emellanåt. Jag fick alltså logga in mig igen för att fortsätta rösta. Nu hände inte detta ofta, men ungefär ca 5-6ggr.
ChristianAlfredsson
Jag hade ställt in cookies fel i forumet (samma inloggning). Du kan nu radera cookies och testa igen.
StefanL
Det går fortfarande att rösta fler gånger på samma bild.
Jag har satt två stycken 3:or extra på denna bild (4:an gäller):
Gymnogeophagus australis
På denna har jag satt en extra 3:a:
Sciaenochromis fryeri
Om du kan radera det så vore det bra...
Jag gjorde som du skrev - radera cookies - men ingen skillnad.
fredrikr
Vill bara tillägga att fotosektionen är en mycket trevlig nyhet! Särskilt kul att åskådarna lätt kan lämna både enkel feedback i form av betyg såväl som kommentarer.
Personligen skulle jag vilja se fler bilder av honor, yngel och ungfiskar. Hannar är ju i regel snyggast, i alla fall vad gäller Malawi, men jag ser att fotosektionen har potential att fungera som mer än ögongodis - den kan bli ett både brett och djupt referensbibliotek av bilder på olika arter.