mellow Hej! Köpte fyra jacobfreibergi, en hane och tre honor. Nu efter någon vecka börjar det synas att två av de tre honorna var outfärgade hanar, om jag inte har fel så är det bara hanarna som har blå färg? De är rättså skygga och gömmer sig mycket när det är tänt, speciellt den stora dominanta hanen. Men har lagt märke till lite trassliga fenor ibland, kan det bli för agressivt i akvariet med tre hanar? Undrar även varför den dominanta hanen är skyggast, trodde det var de största som var tuffast och framme mest? Ska försöka ta lite bilder så ni kan hjälpa mig bedömma om det är hanar el ej:) De kommer fram när det är mörkt, är de ofta så skygga eller har jag fått blyga exemplar?:)
Charlotte 51790Tre hanar? Ja, det ser definitivt ut att vara 3 hanar. Våra honor är bruna med lite orange i buk och analfenan. De har inget blått i sig.
Charlotte Tre hanar eller en är det bästa. Vi hade två, men fick skaffa en till för att fördela agressionen. Vad har du mer i karet?
mellow Okej får vänta ut och hoppas det inte blir för aggressivt:) Jag har fyra golden, ska utökas dock. Några tips på hur många golden man borde ha? Märkt att det jagas rättså friskt de fyra emellan.
FLAVUS Är likadant där , antlngen 1 hane + 3-4 honor . Alternativt 3 hanar + 3+-honor. 2 hanar brukar sällan slå väl i dem flesta fallen.
mellow Akvariet är 350 liter men är ett juwel rio så det är inte så långt mer högt, 120 cm långt, 50 i bredd och 66 högt:)
mellow Tack!:) Speciellt den dominanta hanen är väldigt vacker:) Frågan är varför ingen av de tre hanarna verkar intresserade av honan,,..hon kanske också är en hane egentligen:)