westafrica tjenare, karl här, jag är 17 år och bor i johannishus, blekinge. har haft akvarium i huset största delen av mitt liv men de är dem senaste 3-4 åren jag verkligen har kommit in i hobbyn, de började med vanligt sälskapskar och nu är jag mest inne på rovfiskar av de flesta slag, är i tankarna på o starta upp ett jordätarkar inom en inte allt för avlägsen framtid (de var mest därför jag blev medlem här :) ) tänkte posta lite bilder av de jag har nu5181251813518205181451815 de var afrika karet, här kommer blandkaret med51816518175181851819
westafrica Fan vilka fina påfåglar! Vad kallas den färgvarianten? jag vet faktiskt inte har inte så bra koll på sådant, den största är väl 18 o den minsta 14cm så jag vet faktiskt inte om de bara bebifärger, men jag hoppas verkligen de håller i sig :) [/quote ]Välkommen hit! Riktigt fina fiskar, akvarium och givetvis bilder! :) tackar! :D
Wilhelm I CB nr 4 2012 finns en artikel med en massa bilder på olika påfåglar, där man kan försöka att identifiera vilken art man har. Inte helt lätt!
westafrica fungerar påfåglar med nån av de större geophagus arterna? tänkte göra mig av med de flesta av rovisarna inom kort, men har inte hjärta till o sälja mina ögonstenar :)
Banderad Välkommen åter en gång :) Inte varje dag J-husare ansluter sig till forumet. Snygga påffar! /Jocke
DaRe Jodå, jordätare går bra med påfåglar. Hmm, vet man inte att det är akvariefiskar vi snackar om har man en del att fundera på med en sådan mening... Altifrons av något slag kan nog gå bra om det finns utrymme. Mata i så fall med sjunkande mat på flera ställen i akvariet. Påfåglarna kan ju vara snabba på maten så att säga.
westafrica Välkommen åter en gång :) Inte varje dag J-husare ansluter sig till forumet. Snygga påffar! /Jocke tack jocke! ja de verkar inte finnas många av oss men hellre kvalitet än kvantitet :)
westafrica Jodå, jordätare går bra med påfåglar. Hmm, vet man inte att det är akvariefiskar vi snackar om har man en del att fundera på med en sådan mening... Altifrons av något slag kan nog gå bra om det finns utrymme. Mata i så fall med sjunkande mat på flera ställen i akvariet. Påfåglarna kan ju vara snabba på maten så att säga. ja matningen går o lösa de är ju fortfarande i planeringsstadiet så att säga :)
FrePGun de är bra det! Vart köpte du dom? Hur länge har du haft dom? Hur fort växer dom? Är väldigt sugen på denna art men då vill jag ha tag på liknande färger. gillar inte de extrema framodlade varianterna.
westafrica Vart köpte du dom? Hur länge har du haft dom? Hur fort växer dom? Är väldigt sugen på denna art men då vill jag ha tag på liknande färger. gillar inte de extrema framodlade varianterna. du skrev nyss en annons på rovfisk va? ;) jag har inte så bra koll på större ciklider detta är mina första påffar så jag vet inte vad jag ska jämföra med, men har väl haft dem 2 månader eller något, dem har blitt mycket biffigare och minst ett par cm i längd :) köpte dem hos en lokal handlare, ej på beställning eller något sådant jag tog nästan första bästa
FrePGun du skrev nyss en annons på rovfisk va? ;) jag har inte så bra koll på större ciklider detta är mina första påffar så jag vet inte vad jag ska jämföra med, men har väl haft dem 2 månader eller något, dem har blitt mycket biffigare och minst ett par cm i längd :) köpte dem hos en lokal handlare, ej på beställning eller något sådant jag tog nästan första bästa Hehe ja de gjorde jag. Både där och här på ciklid. Skadar inte att se om folk har något dom vill bli av med och de blir ofta lite billigare med.
westafrica Hehe ja de gjorde jag. Både där och här på ciklid. Skadar inte att se om folk har något dom vill bli av med och de blir ofta lite billigare med. vad förväntar du dig att behöva ge för ett par med ¨vilda¨ färger?
FrePGun vad förväntar du dig att behöva ge för ett par med ¨vilda¨ färger? Har lite dålig koll på marknaden. Men kommer jämföra med priser hos grossister.
westafrica Har lite dålig koll på marknaden. Men kommer jämföra med priser hos grossister. okej, jag har inte så bra koll, jag betalade 200kr för mitt par