Blaze
hej ska bygga ett akvarium med måtten 350,150,65 L,D,H och jag undrar om det skulle gå i 12mm med sarg i toppen och botten och
7 tvärstag.på theaquatools.com står det att det ska fungera. men jag vill vara säker.
mvh
affealien
Jag det är ju höjden som avgör och med många stag så ska det där nog inte vara några problem. Tycker det verkar lite overkill med hela 7 stag, men är ju inget proffs på detta. Jag skulle nog föreslå att maila tex akvarielagret med frågan eftersom de bygger flera kar i veckan så borde de har bra koll.
Johan-F
3400l bygge!!
Med bottenyta på 350x150 cm för det är väl den måttenheten ?
Skulle jag inte bygga med enkel 12mm glas skiva och fylla med vatten 😊 i mitt hus.
DaRe
Coolt med ett nanobygge, det ska jag följa!
;)
Blaze
eller skulle det fungera med 305,220,60 i 12mm
eller skulle det fungera med 305,220,60 i 12mm L,D,H
_AquA_
eller skulle det fungera med 305,220,60 i 12mm
Ska du simma i den senare? :P
Se till och ha en rejält tjock glas om du nu ska bygga... Räkna med några hundra kilo i vikt bara glaset!!
Vart ska du ha den? Du får be någon bygga den på plats!
Blaze
har redan en som ska bygga den på plats och akvariumet ska stå i mitt rum bakom soffan:D men måtten kommer nog bli 310,150,65 L,D,H.
3022 liter
har redan en som ska bygga den på plats och akvariumet ska stå i mitt rum bakom soffan:D men måtten kommer nog bli 310,150,65 L,D,H.
3022 liter
olaw
3022 liter
Häftigt projekt du har på gång!
_AquA_
3022 liter
Bor du i lägenhet eller villa? Klarar golvet denna vikt? Berätta hur du tänkt :P ..
Blaze
bor i en villa är 14 år bor i en före detta källare med laminat golv men under är det betong och har en golvbrunn så om det inte skulle funka tar jag bara bort laminaten där akvariumet ska stå.och föresten kommer akvariumet bli 260,150,70 2730L
_AquA_
Hmm vad vilar betongen på? På marken eller några bjälkar?
Kolla grunden väldigt noga..Ta bort laminaten för den kommer sjunka av all vikt...
Du lär hamna på minst 3 - 3,5 ton .. om inte mer.
Hade jag varit du så hade jag byggt 200 x 200 x 70 ... Mycket roligare kar då + du kan ha det i ett hörn!
Lillemor
Hade jag varit du så hade jag byggt 200 x 200 x 70 ... Mycket roligare kar då + du kan ha det i ett hörn!
Och när något händer uppe i hörnet får du vada genom karet för att komma åt. Nä,se till att du kan komma åt från åtminstonde tre håll.
_AquA_
Och när något händer uppe i hörnet får du vada genom karet för att komma åt. Nä,se till att du kan komma åt från åtminstonde tre håll.
Han kan ha den ifrån ena väggen med lite utrymme. Kmr lägga ut en bild sen hur jag menar
ewa
Kul att bygga så stort. Lycka till.
Patrickpata
välkommen till rovfiskvärlden ;)
KjellM
Mitt kar er 212 cm x 140 cm x 70 cm.
Jeg har 12 mm på sidene og 19 mm i bunn.
Et tverrstag på hver side og et i mitten.
Står på stellning med 15 ben.
Banderad
Intressant projekt, blir kul att följa :)
/Jocke
Blaze
kommer bli 250,140,70 med 15mm i botten och 12mm runtom:D
jb63
Hur gick det med detta bygget.....:)
ewa
Bilder?