Min damm kommer ju vara lite njurformad eller väldigt oregelbunden. Någon som vet om det leder till problem med duken?
Jag vill gärna ha tips på belysning under vattnet. Är den en dum idé? Vad bör man tänka på? Ska man ha dioder som går att byta färg på? Länktips på bra belysning till bra pris?
Vad gäller rör och el och eventuellt belysning ; ska man använda genomföringar i duken eller gå över kanten?
På min bild av min damm ser du vilken typ av belysning jag anv....Nu är dessa några år gamla och tillverkaren har gått ifrån Halogenlampor på 19w till nuvarande Led-lampor....Tekniken går framåt.
Det finns speciella lampor att ha under vatten...Kan i dagsläget inte hänvisa till någon länk....En välsorterad butik har säkert alternativ.
Ang dammduk och oregelbunden form på dammen så är det inga problem...Min ser ut så.
Du ska bara lägga ut duken en
varm och solig dag så blir duken
lätthanterlig och smidig så du kan vika den så som du vill ha den...
Tänk på att en gummiduk av 1 mm tjocklek väger mycket mera än vad man kan tro...Bra att vara minst 2 starka personer.
Elrör eller de Gula rör som jag visade på bild har jag dolt ovan kanten på gummiduken (ej genomföringar) Det var lite "micel" att få till det men skam den som ger sig..
/Göran