citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh
HAr du inget större att förvara dom i ?...exempelvis badkar eller nått...
Jo, har badkar, men eftersom det säkert finns massa rester av schampo å saker i det så tänkte jag att det kanske var dumt.
Dessutom har jag inget filter eller värmare som är tillräckligt för badkaret, annars var det en ide jag faktiskt funderat en del över. Man får la låta bli å duscha på 2-3 dagar. Får hålla sig hemma under tiden hehe
Tror du det går att bara fylla badkaret å stoppa i firrarna under tiden tills det stora är klart?
Hade ju tänkt att "med tiden" flytta över en art i taget till det stora, för å "vänja" in dom i det nya vattnet å alla nya vattenvärden dom kommer utsättas för. 3ciklider i ett 90liters borde ju funka, men 3 ciklider å 2 silverhajar låter trångt...
Hade ju tänkt att låta det stora stå 2-3 dagar för å få lite bakterier å rätt temp, å sedan stoppa i nåra fiskar för å sedan låta det stå så några dagar å sen sätta i resten. Eller har någon någon annan idé på hur man bör göra när växter å fiskar flyttas från en typ av vatten till en annan. Skall flytta dom från Karlskoga till Örebro (för er som bor i trakten å känner till ev vattenskillnader).
Kanske skall tillägga att fiskarna nog är ganska tåliga, eftersom mannen som har dom nu har haft dom för att det är cool (skulle jag tro) och inte för att dom skall må optimalt bra. Ta t.ex mycket rötter, få växter och väldigt lugnt strömmande vatten till en blandning av Malawi, Silverhajar å malar. Dessutom har dom aldrig fått nått annat än flingfoder samt att han tydligen inte gjorde vattenbyten särskillt ofta, mest fyllde på det som avdunstat. Enda var båda hans blå Malawi från en kull som han själv fått i det akvariet för något år sen, så dom lär ju ha trivts relativt bra endå. Med andra ord, det verkar som om dom fiskarna som bor där är relativt tåliga av sig...