jozi81 Liten filmsnutt, 9 stycken. Som kallast 8-9 grader i dammen (djävla norrländska juni...) Utan synbar påverkan. http://youtu.be/9iwKzMJFdcw
jozi81 Ola SjöKul film. Roligt med fler ciklider i dammar. :) Tackar, måste fortfarande titta förbi någon gång :) svårt sugen kolla din damm!
jozi81 Vilken fin damm du har. Och superkoiar :) Tack, 3 st 49 kronors skräpkoi, som tagit sig riktigt fint faktiskt!
Ola-Sjodin Jag har övergått till att jag alltid tömmer dammen på hösten. Om jag pumpar ur vattnet ganska långsamt så samlas alltid alla firrar i djuphålet och då kan jag skopa upp dem med en stor håv. Jag planerar att ta upp mina firrar i mitten/slutet av september.
jozi81 Ola SjöJag har övergått till att jag alltid tömmer dammen på hösten. Om jag pumpar ur vattnet ganska långsamt så samlas alltid alla firrar i djuphålet och då kan jag skopa upp dem med en stor håv. Jag planerar att ta upp mina firrar i mitten/slutet av september. Precis min plan! Tar bara dom ciklider som är för kaxiga mot håven!