BalsbyMange Tjena 1. Hittade en tråd på nätet om att rådasand inte är bra för jordätare, att den är för "vass", stämmer detta? 2. Om Nej på 1 - Någon som vet var man kan få tag i rådasand i skåne. Har kollat runt lite på nätet men utan träff. Vill gärna hitta en sand som är lite mörkare än julas blästersand. Gärna i Kristianstadtrakten :) /Mange
cfakvarielagret Rådas sand är naturlig sand ..... inte krossad använd den gärna min favorit är 04-08mm
pleco Har du kollat på ST Eriks fogsand? http://www.steriks.se/ImageVault/Images/conversionFormatType_WebSafe/unsharpMask_1/height_600/id_159/ImageVaultHandler.aspx Vet inte om den är mörkare än Julas blästersand men passar bra till jordätare, finns på Woody Bygghandel.
BalsbyMange Rådas sand är naturlig sand ..... inte krossad använd den gärna min favorit är 04-08mm Tackar [/quote ]Har du kollat på ST Eriks fogsand? http://www.steriks.se/ImageVault/Images/conversionFormatType_WebSafe/unsharpMask_1/height_600/id_159/ImageVaultHandler.aspx Vet inte om den är mörkare än Julas blästersand men passar bra till jordätare, finns på Woody Bygghandel. Tack, ska absolut kollas upp.
BalsbyMange Så här är skillnaden mellan julas blästersand o st.eriks. sanden. Jula till vänster. St.Eriks var mycket naturligare än julas, kanske inte så mycket mörkare men dock mycket snyggare. Storlek 0,1-1,5 mot julas 0,2-0,7.
HakanM Tjena 1. Hittade en tråd på nätet om att rådasand inte är bra för jordätare, att den är för "vass", stämmer detta? 2. Om Nej på 1 - Någon som vet var man kan få tag i rådasand i skåne. Har kollat runt lite på nätet men utan träff. Vill gärna hitta en sand som är lite mörkare än julas blästersand. Gärna i Kristianstadtrakten :) /Mange Byggmax säljer numera säckar med Rådasand
BalsbyMange HåByggmax säljer numera säckar med Rådasand Kristianstad hade inte, men jag får ringa runt o kolla.
BalsbyMange Ola SjöJag tror att byggmax kallar det för sandlådesand. Ingen sandlådesand heller. Tror byggmax gör det för att bråka me mig :) Hittade i alla fall rådasanden på Zoogiganten i Lomma. Nästan tillräckligt mycket.
HakanM Ingen sandlådesand heller. Tror byggmax gör det för att bråka me mig :) Hittade i alla fall rådasanden på Zoogiganten i Lomma. Nästan tillräckligt mycket. Byggmax i Luleå 52868