Snyggt kar och design!
Det lustiga är att jag har precis köpt likadant som din för en vecka sen, och bor också i Lund.
Måste passa på och fråga dig några snabba saker.
Köpte du till en bottenplugg till hålet i bottenglaset? Något du själv monterade?
Har tittat på denna:
http://www.engrosfoder.se/pi/_Anslutning_Avst_ngning_OCEANSON_Ø_70mm_22721_261.aspx
Men blir inte klok på om man bara skruvar i den? Eller för säkerhets skull med silikon runt om?
För den går väl i hålet i bänken också?
Min var ju som sagt begagnad, så jag fick med en fasligt massa tillbehör, något långt rör med flera rör inuti, tiil en sump i bänken på 112l och anslutningar till ett ytterfilter som medföljde. Men tidigare ägare hade lagt silikon runt om i hålet, och för att kunna flytta enbart akvariet från bänken, så fick vi skära loss den, väldigt omständigt!
Men nu sitter det ett litet kort rör kvar i själva akvariet, men från början så är det bara ett hål där? Eller det finns en förhöjning i karet där hålet sitter? Tusen frågor? :)
Passar även på och fråga. Jag har samma ytterfilter som du, dessa fästen som man får med pumpen, som man sätter högst upp för att inte utblås och insug ska fladdra iväg, fungerar de att dra igenom hålen som finns däruppe? Eller du har gjort så att de sitter fast med modulerna?
Vore tacksam för svar!