Dashivas Överskåpets upphängning är klar så dags att börja med det. Samt funderar på om jag ska göra dörrar på sidan bakom akvariet så man kommer till om nått händer
_AquA_ Överskåpets upphängning är klar så dags att börja med det. Samt funderar på om jag ska göra dörrar på sidan bakom akvariet så man kommer till om nått händer Vänta lite nu. Hur har du tänkt hänga upp den? Dessa reglar som du satt där uppe kommer ju ta i? Dörrar vid sidorna är bra att ha.
_AquA_ Har faktiskt inte funderat på det men nån form av krönlist får det nog bli . Taklist blir det inte då jag har 3.2m i takhöjd Mitt rum är 2,5 och jag la dit taklist på min. Ska bli kul att se resultat. :D
Dashivas Vänta lite nu. Hur har du tänkt hänga upp den? Dessa reglar som du satt där uppe kommer ju ta i? Dörrar vid sidorna är bra att ha. Det löser jag med att haka för reglarna . Så det kommer inte bli problem
Dashivas Mitt rum är 2,5 och jag la dit taklist på min. Ska bli kul att se resultat. :D Har ikea vitrinskåp som jag gör liknande profiler på bänken
Dashivas http://youtu.be/rsfSjW4BJls Min första inspelning samt uppladdning på Youtube men ger en rättvisare bild än foto
Dashivas Vad är det för växt på roten? Hydrocotyle sp. Japan(tripartita) Växer som ogräs kastade nog 5dl av den förra veckan och syntes inte. Funderar över att byta ut den mot nån mossa som inte växe på höjden på samma sätt
faltaren Hydrocotyle sp. Japan(tripartita) Växer som ogräs kastade nog 5dl av den förra veckan och syntes inte. Funderar över att byta ut den mot nån mossa som inte växe på höjden på samma sätt Aha för det var snyggt. Växer den fast? Gillar vanlig hydrocotyle med.
Dashivas Aha för det var snyggt. Växer den fast? Gillar vanlig hydrocotyle med. Den växer inte fast i den bemärkelsen men rötterna kan gå in i håligheter så den håller sig på plats men tar tid . Jag tryckte ner denna i håligheter från början
_AquA_ Tycker att du ska spara den :) Du kan byta plats på den... Sedan kan du binda fast mossa över vissa delar av roten.. Lite som Takashi Amano.. Kommer bli grymt!
Dashivas Tycker att du ska spara den :) Du kan byta plats på den... Sedan kan du binda fast mossa över vissa delar av roten.. Lite som Takashi Amano.. Kommer bli grymt! Problemet är att den täcker så mycket ljus och blir riktigt tjock tror nästan den är 10cm tjock 40x40cm i omkrets
_AquA_ Problemet är att den täcker så mycket ljus och blir riktigt tjock tror nästan den är 10cm tjock 40x40cm i omkrets Kan du inte ta någon form utav nät och sätta som bakgrund??? Den kan ju då täcka hela bakgrunden :P Har sett det med mossa innan 54483
Dashivas Kan du inte ta någon form utav nät och sätta som bakgrund??? Den kan ju då täcka hela bakgrunden :P Har sett det med mossa innan 54483 Onekligen häftig ide tål att tänkas på. frågan är bara hur man löser det i ett kar som är igång
Dashivas http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=1768957 Hittade denna guid hmm. Blev riktigt sugen på att prova det. får nog ha 3 delat sen kanske man skulle haft en vikt ner till samt låtit nätet gå över akvariekanten så man ksn fästa där. Gäller bara att hitta en snygg mossa och mån som säljer hyffsad mängd till ett vettigt pris. Har en ide vilken sort minns inte namnet men har för mig det är fissud nånting
_AquA_ http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=1768957 Hittade denna guid hmm. Blev riktigt sugen på att prova det. får nog ha 3 delat sen kanske man skulle haft en vikt ner till samt låtit nätet gå över akvariekanten så man ksn fästa där. Gäller bara att hitta en snygg mossa och mån som säljer hyffsad mängd till ett vettigt pris. Har en ide vilken sort minns inte namnet men har för mig det är fissud nånting [/quote ]Blir det en mossvägg så blir det med Fissidens fontanus. [/quote ]Onekligen häftig ide tål att tänkas på. frågan är bara hur man löser det i ett kar som är igång Kommer bli fint! Mossa gör alltid succee :P Kanske jag provar mig på något liknande i ett litet akvarium. Jag har otur med mossa alltid.. verkar inte leva hos mig.
Dashivas Kommer bli fint! Mossa gör alltid succee :P Kanske jag provar mig på något liknande i ett litet akvarium. Jag har otur med mossa alltid.. verkar inte leva hos mig. Som jag förstått så är dom flesta inte så krävande på varken ljus gödning co2 så man kan ju undra vad som onte stämmer då